Thursday, August 20, 2015

ဝါတြင္းပို႔ခ်ေသာ ဝါက်စဥ္ ( ၁ )

                                                 ဝါက်စဥ္ ( ၁ )

(က)။   ဘဂဝါတိ  ဣဒံ ပနႆ ဂုဏဝိသိ႒သတၱဳတၱမဂ႐ုဂါရဝါဓိဝစနံ။
( ခ )။   ေတနာဟု ေပါရာဏာ ‘‘ဘဂဝါတိ  ဝစနံ ေသ႒ံ, ဘဂဝါတိ ဝစနမုတၱမံ၊
                                           ဂ႐ု ဂါရဝယုေတၱာ ေသာ, ဘဂဝါ ေတန ဝုစၥတီ’’တိ။
( ဂ )။   စတုဗၺိဓၪႇိ နာမံ – အာဝတၳိကံ, လိဂႋကံ, ေနမိတၱိကံ, အဓိစၥသမုပၸႏၷႏၲိ။ 
(ဃ)။   အဓိစၥသမုပၸႏၷံ နာမ ေလာကိယေဝါဟာေရန ‘‘ယဒိစၧက’’ႏၲိ ဝုတၱံ ေဟာတိ။ 
( င )။   တတၳ ‘‘ဝေစၧာ ဒေမၼာ ဗလိဗေဒၵါ’’တိ ဧဝမာဒိ အာဝတၳိကံ။ ‘‘ဒ႑ီ ဆတၱီ သိခီ     
           ကရီ’’တိ ဧဝမာဒိ လိဂႋကံ။ ‘‘ေတဝိေဇၨာ ဆဠဘိေညာ’’တိ ဧဝမာဒိ
           ေနမိတၱိကံ။ ‘‘သိရိဝၯေကာ ဓနဝၯေကာ’’တိ ဧဝမာဒိ 
           ဝစနတၳမနေပကၡိတြာ ပဝတၱံ အဓိစၥသမုပၸႏၷံ။
( စ )။   ဣဒံ ပန ဘဂဝါတိ နာမံ ေနမိတၱိကံ, န မဟာမာယာယ န 
          သုေဒၶါဒနမဟာရာေဇန န အသီတိယာ ဉာတိသဟေႆဟိ ကတံ, န  
           သကၠသႏၲဳသိတာဒီဟိ ေဒဝတာဝိေသေသဟိ။ 
                                             အ႒ကထာ [         ၉၄             ]
( ၁ )။   ( ခ )ဝါက်ကို ဝစနံပုဒ္၏ အနက္အားေလ်ာ္စြာ ၾကံဆ၍ 
           ျပည့္စုံစြာ အနက္ေယာဇနာပါ။
( ၂ )။   ( ဂ )ဝါက်ကို အႏုသေႏၶတက္၊ (ဃ)ဝါက်ကို အယုတၱေဘာဂါ ေစာဒနာတက္၊ 
          က်မ္းတက္ခ့ဲပါ။
( ၃ )။   ( ခ )စေသာဝါက်မ်ားကို အေၾကာင္းျပအမည္ေပး၍၊ ( က )ရွိ ပုဒ္မ်ားကို 
          သဒၵါနည္းစာစပ္ပါ။
( ၄ )။   (က)ဝါက် ဂါရဝပုဒ္ကို အစိတ္အေပါင္း ဝစနတၳျပဳ၍ အေပါင္းကိုသာ 
           ဉာသ္နည္းအရေကာက္ျပခဲ့ပါ
( ၅ )။    ( ခ ) လာ ပုဒ္တို႔၌ ဓာတုပစၥယ လိဂၤဂဏ ေဝဖန္ပါ။
( ၆ )။    ဝါက်တို႔၌ အ႒ကထာေဘာဂကိုေဖၚ၍ သံဝဏၰနာ 
            အမည္ၫႊန္းပါ။
( ၇ )။    ( ဃ )ဝါက်၌  ယဒိစၧကံ/ယာဒိစၧကံဟု ပါဌ္ႏွစ္ေထြရွိရာ သင့္ရာပါဌ္ကို 
           ယုတၱိျပ ဆုံးျဖတ္ပါ။
( ၈ )။    ( ခ ) ဝါက်ရွိ   ဘဂဝါဝစနံပုဒ္  ၌ နယူပစာရကို ဆို႐ိုးက် ေရးခ့ဲပါ။ 
(၁၀)။    (က) ဝါက်  ဂါရဝပုဒ္၏ ဗာဟ်တၳကိုယူ၍ ေဒသနာဟာရေနတၱိနည္းထုတ္ပါ။    


                                         ++++++++++++

       
                                             နံပါတ္ ( ၁ )
            ( ခ )   ဘဂဝါတိ ဝစနံ၊ ဘဂဝါဟူေသာသဒၵါသည္။ ေသ႒ံ၊ ခ်ီးမႊမ္းအပ္ေသာ    အနက္ကိုေဟာတတ္၏။ ( ဝါ ) အလြန္အားျဖင့္ ခ်ီးမႊမ္းအပ္၏ ။ ( ဝါ ) အထူးသျဖင့္ 
ခ်ီးမႊမ္းအပ္ေသာ သဒၵါတည္း။ ( ဝုစၥတိ အေတၳာ ဧေတနာတိ ဝစနံ )
(   တနည္းကား   ) ဘဂဝါတိဝစနံ၊ ဘဂဝါသဒၵါသည္ ေဟာအပ္ေသာအနက္သည္။
ေသ႒ံ၊ အထူးသျဖင့္ ခ်ီးမႊမ္းအပ္ေသာ အနက္တည္း။ ( ဝုစၥတီတိ ဝစနံ )
(   ဘဂဝါတိ ဝစနမုတၱမံ နည္းတူၾကံ   )

ဂါရဝယုေတၱာ၊ အေလးျပဳအပ္ေသာ အေလးျပဳတတ္ေသာ သူ၏အျဖစ္ဟူေသာ ဂုဏ္ႏွင့္ ယွဥ္ေတာ္မူ၏။ (  ဝါ  ) မ်ားစြာေသာ အေလးျပဳတတ္သူ၏ အျဖစ္ဟူေသာ
ဂုဏ္ႏွင့္ ယွဥ္ေတာ္မူ၏။ (  ဝါ  ) အေလးျပဳအပ္ေသာ လြန္စြာအေလးျပဳျခင္းကို
ထိုက္ေတာ္မူ၏။ (  ဝါ  ) မ်ားစြာေသာ အေလးျပဳျခင္းႏွင့္ ယွဥ္ေတာ္မူ၏။

ဂါရဝယုေတၱာ အနက္တမ်ိဳးကား ။    ။  ခပ္သိမ္းေသာေလာက၏ သင္ၾကားေတာ္မူတတ္ေသာေၾကာင့္ ဆရာျဖစ္ေတာ္မူ၏။ ဂါရဝယုေတၱာ၊ ဆရာျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အေလးျပဳသူ၏ အျဖစ္ႏွင့္ ( ဝါ ) အေလးျပဳျခင္းႏွင့္ ယွဥ္ေတာ္မူ၏။ ( ဝါ ) အေလးျပဳျခင္းကို ထိုက္ေတာ္မူ၏။

                                             နံပါတ္ ( ၂ )
            ( ခ ) သည္ ဘဂဝါတိ  ဣဒံ ပနႆ ဂုဏဝိသိ႒သတၱဳတၱမဂ႐ုဂါရဝါဓိဝစနံ
ဟု ဖြင့္ရာႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေပါရာဏအ႒ကထာ စကားရပ္ကို ကိုးကား၍ ခိုင္ၿမဲေစေသာေၾကာင့္ ဉာပက / သာဓက / အာဂမဒဠီကရဏဝါက်။
ဤဝါမ်ိဳးကို က်မ္းတက္ရာ၌ “ဆရာကိုယ္တိုင္ ပစၥကၡသယမ႓ဴဉာဏ္ရ၍ ဖြင့္ဆိုပါသေလာ ။ အဘယ္သို႔မွတ္ရပါမည္နည္း”ဟု အာေဘာ္ပုစၧာထား၍ က်မ္းတက္ရမည္။
            ( ခ ) အႏုသေႏၶတက္ ------ ဤသို႔ ( က ) ျဖင့္ ဘဂဝါဟူေသာ အမည္သည္ ဂုဏဝိသိ႒သတၱဳတၱမဂ႐ုဂါရဝ၏ အမည္တည္းဟု ျပဆိုေတာ္မူၿပီး၍
၊ ယခုအခါ၌ ယင္းသို႔ဖြင့္ဆိုရျခင္း၏ ဉာပက / သာဓက / အာဂမဒဠီကရဏကို 
ျပလို၍ ( ခ ) ဝါက်ကိုမိန္႔။
            ( ခ ) အာေဘာဂါယုတၱေစာဒနာ----ဆရာ ဆရာသည္ (က)ျဖင့္ ဘဂဝါဟူေသာ အမည္သည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ ဂုဏဝိသိ႒သတၱဳတၱမဂ႐ုဂါရဝကို
ေဟာေသာအမည္တည္းဟု ျပဆိုေတာ္မူ၏ ။  ဂုဏ္ေတာ္တို႔တြင္ ဘဂဝါဟု သာမညရွိရာ ဂုဏဝိသိ႒သတၱဳတၱမဂ႐ုဂါရဝဟု ဖြင့္ဆိုျခင္းသည္ ဆရာကိုယ္တိုင္ ပစၥကၡသယမ႓ဴဉာဏ္ရ၍ ဖြင့္ဆိုပါသေလာ အဘယ္သို႔မွတ္ရပါနည္နည္း။
ၿမဲခိုင္ေစေသာ သာဓကကို မျပဆိုေခ်ေသာ္ ဉာပ် (ဉာေပတဗၺ) ညာပက သာဓ် သာဓက ဒဠွီယ ဒဠွီကရဏ ဆန္႔ေသာ ဝိေရာဓိေဒါသသင့္ေရာက္ရာ၏ ဤသို႔ေစာဒနာဖြယ္ရွိ၍ ထိုေစာဒနာကို ေသာဓနာေတာ္မူလိုေသာ အ႒ကထာဆရာသည္ ( ခ ) မိန္႔။
            ( ဂ ) အႏုသေႏၶတက္-------ဤသို႔ ( က+ခ ) ဝါက်တို႔ျဖင့္ ဘဂဝါဟူေသာအမည္သည္ ဘုရားရွင္၏ ဂုဏဝိသိ႒သတၱဳတၱမဂ႐ုဂါရဝ၏ အမည္တည္းဟု အက်ဥ္းအားျဖင့္ ျပဆိုၿပီး၍၊  ယခုအခါ၌ ဆိုအပ္ၿပီးေသာအနက္ကို
အက်ယ္အားျဖင့္ ေဝဖန္ေတာ္မူလိုရကား ေရွဦးစြာ နာမ္ကိုပင္ အတၳဳဒၶါရ၏အစြမ္း
အားျဖင့္ ျပလို၍ ( ဂ )ကိုမိန္႔။
                   ဂုဏဝိေသသေဟတုကံ  ‘‘ဘဂဝါ’’တိ ဣဒံ ဘဂဝေတာ နာမႏၲိ သေခၤပေတာ ဝုတၱမတၳံ ဝိတၳာရေတာ ဝိဘဇိတုကာေမာ နာမံေယဝ တာဝ အတၳဳဒၶါရဝေသန ဒေႆေႏၲာ ‘‘စတုဗၺိဓၪႇိ နာမ’’ႏၲိအာဒိမာဟ။ ( သာရတၳဋီကာ- ၁။ ၂၉၇ )

            (ဃ) အယုတၱာေဘာဂေစာဒနာ....... ဆရာဆရာသည္ ( ဂ )ျဖင့္ နာမ္သည္
အာဝတၳိကနာမ္, လိဂႋကနာမ္, အဓိစၥသမုပၸႏၷနာမ္ဟု ေလးမ်ိဳးရွိ၏ဟု ျပဆိုေတာ္မူ၏။
အဓိစၥသမုပၸႏၷနာမ္ကို ေလာကိယေဝါဟာရအားျဖင့္ အဘယ္သို႔ သိအပ္ပါသနည္း။
ေလာကိယေဝါဟာရအားျဖင့္ အဓိစၥသမုပၸႏၷနာမ္ကို အျခားအမည္တမ်ိဳးျဖင့္ ဆိုအပ္ပုံကို မျပဆိုေခ်ေသာ္ အဗ်ာပိတ,အပရိပုဏၰေဒါသ သင့္ေရာက္ရာ၏ ဤသို႔
ေစာဒနာဖြယ္ရွိေသာေၾကာင့္ ( ဃ )ဝါက်ကို မိန္႔။

            ( င ) အႏုသေႏၶတက္..........ဤသို႔ ( ဂ )ျဖင့္ အာဝတၱိကစေသာ နာမ္ေလး
မ်ိဳးကို ျပဆိုေတာ္မူၿပီး၍၊ ယခုအခါ၌.......ေလးမ်ိဳးတို႔ကို ဥဒါဟ႐ုဏ္းသ႐ုပ္အားျဖင့္
အက်ယ္ခ်ဲ႕ျပလို၍ ( င ) မိန္႔။

            ( စ ) အာေဘာဂါယုတၱေစဒနာတက္......ဆရာ ဆရာသည္ ( ဂ ) စေသာဝါက်တို႔ျဖင့္ နာမ္သည္ အာဝတၳကနာမ္စသည္ျဖင့္ ေလးပါးအျပားရွိ၏ဟု
ျပဆိုေတာ္မူ၏။ ဗုေဒၶါဘဂဝါ၌ ဘဂဝါဟူေသာ အမည္သည္ အာဝတၳကနာမ္စေသာ ေလးမ်ိဳးလုံး၏ အမည္ျဖစ္ပါသေလာ။ ဤ၌ ဘဂဝါဟူေသာအမည္သည္ မည္သည့္နာမ္၏ အမည္ျဖစ္ပါသနည္း ။ ဤ၌အလိုရွိအပ္ေသာ နာမ္ကိုမျပဆိုေခ်ေသာ္ နာမ္ေလးမ်ိဳးလုံးတို႔၌ ပ်ံ႕ႏွ႕ံေသာ အတိဗ်ာပ္ိတေဒါသ သင့္ေရာက္ရာ၏ ဤသို႔ေစာဒနာဖြယ္ရွိေသာေၾကာင့္ ( စ )ကိုမိန္႔။
            ေနမိတၱိကႏၲိ ဝုတၱမတၳံ ဗ်တိေရကဝေသန ပတိ႒ာေပတုံ ‘‘န မဟာမာယာယာ’’တိအာဒိ ဝုတၱံ။(  သာရတၳဋီကာ-၁။ ၂၉၇ )
                                             နံပါတ္ ( ၃ )
           ( ခ )သည္ (က)လာစကားရပ္ကို ဉာပက သာဓကျဖင့္ ခိုင္ၿမဲေစေသာေၾကာင့္ ဉာပကသာဓက အာဂမဒဠွီကရဏဝါက် ။
            ( ဂ )သည္ ဘဂဝါတိ အဓိဝစနံႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျဖစ္သင့္ေသာ နာမ္ေလးမ်ိဳးကို အက်ယ္ခ်ဲ႕ျပေသာေၾကာင့္ ဝိတၳာရဝါက်။
            (ဃ)သည္ ေလာကိယေဝါဟာရအားျဖင့္ အဓိစၥသမုပၸႏၷပင္ ဆိုအပ္ပါသေလာ ေမးဖြယ္ရွိ၍ ဆက္တက္လာေသာေၾကာင့္ ဝါက်ာရမ႓ဝါက်။
            ( င )သည္ ( ဂ )လာ နာမ္ေလးမ်ိဳးကို ဥဒါဟ႐ုဏ္းျဖငမ့ ခ်ဲ႕ျပေသာေၾကာင့္ 
ဝိတၳာရဝါက်။
            ( စ ) သည္ ဘဂဝါတိအရ ဤ၌အလိုရွိအပ္ေသာ နာမ္ကိုအထူးသျဖင့္ ျပဆိုေသာေၾကာင့္ ဝိေသသဝါက် ၊ အတၳဳဒၶါရမွတပါး အတၳဳေဒၵသကို ျပေသာေၾကာင့္
အတၳဳေဒၵသဝါက် / ပကၡႏၲရဝါက် ။

            ( က )စာစပ္.....အႆဘဂဝေတာ-ကို အဓိဝစနံ-၌သာမီ+သံ စပ္၊
ဂုဏဝိသိ႒ပုဒ္ကို သီလအစရွိကုန္ေသာ ဂုဏ္တို႔ျဖင့္ထူးေတာ္မူေသာဟု အနက္ေပးက ဂ႐ုပုဒ္၌ ဝိေသသန+ဝိေသသ်စပ္ ၊တစ္နည္းကား ...........
သီလအစရွိကုန္ေသာဂုဏ္တို႔ျဖင့္ ထူးေတာ္မူေသာေၾကာင့္ဟုေပးက သတၱဳတၱမ
ပုဒ္၌ ေဟတုမႏၲဝိေသသန+ဝိေသသ် စပ္။
သတၱဳတၱမကို ဂ႐ုပုဒ္၌ ဝိေသသန+ဝိေသသ် ။ ဂ႐ု=အေလးျပဳအပ္ေသာဟုေပးက
ဂါရဝပုဒ္၌ ဝိေသသန+ဝိေသသ်စပ္
                                             နံပါတ္ ( ၄ )
            ( က ) ဂ႐ုတေဗၺာတိ ဂ႐ု ၊ ဂ႐ုံကေရာတီတိ ဂ႐ု ။
                     ဂ႐ုေနာ ဘာေဝါ ဂါရဝံ
                                        ဉာသ္ေကာက္ပုံ   
   ဂ႐ုဟူေသာ တဒၶိတ္ပုဒ္၏အရကား အေလးျပဳတတ္သူသည္ မုခ်အားျဖင့္ရ၏။
ထို၏ အေလးျပဳတတ္သူႏွင့္ ပရမ နိပစၥာကာရ နီစ ဝုတၱိ အခ်င္းအရာအားျဖင့္ျဖစ္ေသာ ကုသိုလ္စိတၱဳပၸါဒ္ႏွင့္ ဌာန+ဌာနီ , ဂုေဏး+ဂုဏ္
အျဖစ္ျဖင့္ စပ္ျခင္းသမၺန္သည္ ဌာႏူပစာအားျဖင့္ ရ၏။ ဏ-ပစၥည္းအရကား
ထိုမုခ် ဌာႏူပစာရဆို႔ျဖင့္ မွတ္အပ္ေသာ အေလးျပဳတတ္သူ၏ ပရမ နိပဇၩာကာရ နီစ ဝုတၱိ အခ်င္းအရာအားျဖင့္ျဖစ္ေသာ သဒၶါပုဗၺဂၤမကုသိုလ္စိတၱဳပၸါဒ္ ရ၏။
မွတ္ခ်က္ ။         ။ ဌာနအားေလ်ာ္စြာ ေကာက္မည္ဆိုလွ်င္ တဒၶိတ္ပုဒ္အရ         ေဝရဥၨာပုဏၰား ဏ-ပစၥည္းအရ ယင္း၏သႏၲာန္၌ျဖစ္ေသာ သဒၶါပုဗၺဂၤမကုသိုလ္စိတၱဳပၸါဒ္ကို ေကာက္။
                                             နံပါတ္ ( ၅ )
            ( ခ ) ဂရု-ကား ဂရ + ဥ / ဂိရ + ဥ / ဂရ + ရု / ဂရ + နု
ဤ၌ ဂရုပုဒ္သည္ ပုလိင္-ရတၱာဒိဂိုဏ္း-ဥကာရနၱ ။ ဘာဋီအလို ရုဠွီအနိဖၹနၷပုဒ္
     ဂါရဝ- ဂရု + ဏ
ဂရုကံ ဘာေဝါ ဂါရဝံ
ဂရုေနာ ဘာေဝါ ဂါရဝံ
ဂရုေနာ ဘာေဝါ ဂါရေဝါ
                                             နံပါတ္ ( ၆ )
            ( က ) ျဖင့္ ဘဂဝါ ဟူေသာအမည္သည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ ဂုဏဝိသိ႒
သတၱဳတၱမ ဂရုဂါရဝ၏ အမည္တည္းဟု သိေစပါသည္ ( ဘာဝတၳ )
            ( ဂ ) ျဖင့္ ဘဂဝါတိ အဓိဝစနံနွင့္ ပတ္သက္၍ နာမ္ေလးမ်ိဳးသရုပ္ကို ထုတ္ျပေသာေၾကာင့္ ( ဘာဝတၳ=သရူပတၳ )
            (ဃ) ျဖင့္ အဓိစၥသမုပၸနၷနာမ္ဟူသည္ ေလာကိယေဝါဟာရအားျဖင့္ ယဒိစၧကနာမ္ဟူ၍ ဆိုအပ္သည္၏ အျဖစ္ကို သိေစပါသည္ ( ဘာဝတၳ )
            ( င ) ျဖင့္ ဝေစၧာ ဒေမၼာ ဗလိဗေဒၵါ စေသာ နာမ္သည္ အာဝတၳိကနာမ္
မည္သည္၏ အျဖစ္ကို သိေစပါသည္ (  တစ္နည္းကား ) အာဝတၳယ ပုဒ္ကို
အဝတၳာယ ဝိဓိတံ အာဝတၳိကံ ဟု ဝစနတၳျပဳ၍ အာဝတၳိကအရ ဝေစၧာ ဒေမၼာ ဗလိဗေဒၵါ စေသာ နာမ္တို့ကို ယူရမည္ဟု သိေစပါသည္။
                                             နံပါတ္ ( ၇ )
            ( ဃ ) ယဒိစၦကံ / ယာဒိစၦကံ 
ဤသို ့ပုဒ္နွစ္မ်ိဳးရိွရာ ယဒိစၧကံဟုရွိက ယံပုဒ္ ဣစၧာပုဒ္ ၊ ယံယံ ဣစၧာ ယဒိစၧာ၊
ယဒိစၧာယ ပဝတၱံ ယဒိစၧကံဟု ဝစနတၳျပဳ ( ယဒိစၧပုဒ္ ကဏ္ ပစၥည္း )
ယဒိစၧာယ ပဝတၱံ ယဒိစၧာယ အာဂတံ ယဒိစၧကံဟု [  သာရတၳ ၁။ ၂၉၇  ]
ဟုဖြင့္ဆိုထားသည္ အထက္ပါ သဒၵယုတၱိကို ေထာက္၍၎။

ယာဒိစၧကံ က ယပုဒ္ ဣစၧာပုဒ္ ၊ ယာယ ဣစၧာ ယဒိစၧာ ယဒိစၧာယ ပဝတၱံ ယာဒိစၧကံ
 ( ယဒိစၧပုဒ္ ကဏ္ပစၥည္း )
ယဒိစၧကံနာမ ယဒိစၧာယ ကတံ သေကၤတံ နာမံ ဟု [  နီတိသုတ္ ၃၆၀    ]
ဆိုထားသည္ ဤသို႔ သဒၵယုတၱိ အတၳယုတၱိရွိေသာေၾကာင့္ ႏွစ္ပါဒ္လုံးသင့္ပါသည္။
                                             နံပါတ္ ( ၈ )
            ( ခ ) ဘဂဝါတိ ဝစနံ-၌ နယူပစာရ
အေၾကာင္း ဌာနျဖစ္ေသာ ဘဂဝါဟူေသာ စိတၱဇသဒၵ,စိတၱပစၥယသဒၵ,စိတၱပစၥယ,
ပရမၸရသဒၵ၏ ဘဂဝါတိ ဝစနံအမည္ကို အက်ိဳးဌာနီျဖစ္အေသာ ေသ႒ဂုဏ္ဟူေသာ
အနက္၌တင္စား၍ ဘဂဝါဝစနံဟု ဆိုထားေသာေၾကာင့္ နာနႏၲရိကနည္း။
ေသ႒ ဂုဏ သဟစရဏေတာ ကိုေထာက္၍ သဟစရဏနည္း။
            မွတ္ခ်က္ ။         ။ စိတၱဇသဒၵ,စိတၱပစၥယသဒၵ,စိတၱပစၥယ,ပရမၸရသဒၵ
စကားရပ္သည္ ပါရာဇိကဏ္ ဂဏၭီသစ္လာ စကားရပ္ျဖစ္သည္။
            အေၾကာင္းျဖစ္ေသာ အနက္၏ အျဖစ္ကို အက်ိဳးျဖစ္ေသာ သဒၵ၌တင္စား၍
ကာရဏူပစာ       (  ဘာသာဋီကာ  )
          အေတၳာ ဉာပက ေဟတု သေဒၵါ ဉာေပတဗၺ ဖလံ { ဝဒႏၲပုဂၢိဳလ္အလို }
သေဒၵါ ဉာပက ေဟတု အေတၳာ ဉာေပတဗၺ ဖလံ  {  သုဏႏၲပုဂၢိဳလ္အလို  }
                                             နံပါတ္ (၁၀)
            ( က ) ဂါရဝပုဒ္၏ ဗာဟ်တၳအရ ပရမ နိပစၥာကာရ နီစ ဝုတၱိ အျခင္းအရာအားျဖင့္ ျဖစ္ေသာ သဒၶါပုဗၺဂၤမ စိတၱဳပၸါဒ္ကို ယူရမည္။
                  “အႆာဒေဒသနာဟာရ ေနတၱိထုတ္ပုံ”
ေဒသနာဟာ ဟူေသာ္ကား “တတၳကတေမာ ေဒသနာဟာေရာ၊ အႆာဒါဒီနဝတာတိဂါထာ အယံေဒသနာဟာေရာ” ပါဌ္ႏွင့္အညီ အႆာဒစသည္ကို ထုတ္ျခင္း လကၡဏာရွိေသာဟာရသည္..

             ေဒသီယတိ သံဝဏၰီယတိ သုတၱေတၳာ ဧတာယာတိ ေဒသနာ ဟူေသာ
ဝစနတၳေၾကာင့္ ေဒသနာဟာရမည္၏ ။ [      နိဒါန္း     ]

              ဂါရဝံ၌ ဗာဟ်တၳအရ ပရမ နိပစၥာကာရ နီစ ဝုတၱိ အျခင္းအရာအားျဖင့္ ျဖစ္ေသာ သဒၶါပုဗၺဂၤမ စိတၱဳပၸါဒ္ကိုယူ၍ ထိုေတဘူမကတရားသည္ ဒါနံ ဒတြာ သီလံ သမာဒိယိတြာ ဥေပါသထကမၼံ ကတြာ တံ အႆာေဒတိ အစရွိေသာပါဌ္ႏွင့္အညီ
သာယာအပ္ေသာေၾကာင့္ အႆာဒမည္၏၊ ထိုကို သာယာတတ္ေသာ တဏွာသည္လည္း အႆာဒမည္၏။ သာယာအပ္ေသာ တရားသည္ပင္ သာယာတတ္ေသာ တရားသည္ပင္ သခၤါရဒုကၡျဖစ္၍ အာဒီနဝမည္၏။ ေလာကုတၱရာ မဂ္နိဗၺာန္သည္ နိႆရဏ မည္၏။ ဖိုလ္စိတၱဳပၸါဒ္သည္လည္းေကာင္း ဒါနမယစေသာ တရားသည္ လည္းေကာင္း
ဖလ မည္၏။ ထိုဖလကို ရျခင္းအေၾကာင္းျဖစ္ေသာ ဒါနမယ စသည္သည္ ဥပါယ
မည္၏။ အတၱာႏုဝါဒေဘး စသည္မွေၾကာက္ကုန္ေသာ သူတို႔သည္ ဒါနမယ စသည္ကို ျပဳၾကကုန္ဟု မဆိုေသာ္လည္း ဆိုသက့ဲသို႔ ျဖစ္ျခင္းသည္ အာဏတၱိ
မည္၏။ ဤသို႔ ေဒသနာဟာရမည္ေသာ သံဝဏၰနာဝိေသသသည္ အႆာဒ
စသည္ကို ဖြင္ျပတတ္၏။ ထို အႆဒစသည္တို႔တြင္...
                   အာဒီနေဝါ ဖလဥၥ ဒုကၡံ ဟူေသာ ပါဌ္ႏွင့္အညီ အာဒီနဝသည္လည္းေကာင္း ဖလသည္လည္းေကာင္း ဒုကၡသစၥာ မည္၏။
အႆာေဒါ သမုဒေယာ ဟူေသာပါဌ္ႏွင့္ အညီ အႆာဒသည္ သမုဒယသစၥာ
မည္၏ ။ နိႆရဏံ နိေရာေဓာ ပါဌ္ႏွင့္ အညီ နိႆရဏသည္ နိေရာဓသစၥာ
မည္၏။ ဥပါေယာ အာဏတၱိစ မေဂၢါဟူေသာ ပါဌ္ႏွင့္အညီ ဥပါယသည္လည္းေကာင္း အာဏတၱိသည္ လည္းေကာင္း မဂၢသစၥာ မည္၏။
ဤသို႔ သစၥာေလးပါးကို ေဟာၾကားတတ္၏။ [       စာခို        ]

                     ဤသို႔လွ်င္ ဂါရဝံဟူေသာ ေဒသနာေတာ္သည္ အႆာဒစသည္ကို
ေဟာ၏ ထိုအႆာဒစသည္ကို ေဟာေသာ ေဒသနာေတာ္၌ သစၥာေလးပါးကို 
ဖြငိ့ျပျခင္းသည္ ေဒသနာဟာရမည္၏ ဟူလိုေသာ္။ [       နိဂုံး      ]

              ပရိယတၱိသာသနဟိတ,ေစတိယဂၤဏ,အစိုးရဓမၼာစရိယ
                 ဓမၼဘာဏကေက်ာင္း ပဓာနနာယကဆရာေတာ္
                             မစိုးရိမ္တိုက္သစ္ ၊ မႏၲေလးၿမိဳ႕
                                            ပို႔ခ်သည္
                 အမွားမ်ားရွိခ့ဲရင္ ေရးသားသူ ဘုရားတပည့္ေတာ္၏   
                      သတိခြ်တ္ယြင္းျခင္းေၾကာင့္သာ ျဖစ္ပါသည္ 
                                အမွားမ်ားေတြ႕ခ့ဲရင္လည္း  
                                  သည္းခံခြင့္လႊတ္ေတာ္မူပါ

                                       ================

No comments:

Post a Comment

winnaing007.mm@gmail.com