Monday, August 31, 2015

ဝါတြင္းပို႔ခ်ေသာ ဝါက်စဥ္ ( ၂ )

                                            ဝါက် ( ၂ )

(က)။    အယံ ပန အပေရာ နေယာ –
           ‘‘ဘာဂ်ဝါ ဘဂၢဝါ ယုေတၱာ, ဘေဂဟိ စ ဝိဘတၱဝါ၊
           ဘတၱဝါ ဝႏၲဂမေနာ, ဘေဝသု ဘဂဝါ တေတာ’’တိ။
( ခ )။    တတၳ ဝဏၰာဂေမာ ဝဏၰဝိပရိယေယာတိ ဧတံ နိ႐ုတၱိလကၡဏံ ဂေဟတြာ  
           သဒၵနေယန ဝါ ပိေသာဒရာဒိပေကၡပလကၡဏံ  ဂေဟတြာ ယသၼာ
           ေလာကိယေလာကုတၱရသုခါဘိနိဗၺတၱကံ ဒါနသီလာဒိပါရပၸတၱံ ဘာဂ်မႆ 
           အတၳိ, တသၼာ ‘‘ဘာဂ်ဝါ’’တိ ဝတၱေဗၺ ‘‘ဘဂဝါ’’တိ ဝုစၥတီတိ ဉာတဗၺံ။ 
( ဂ )။    ယသၼာ ပန ေလာဘ-ေဒါသ-ေမာဟ-ဝိပရီတမနသိကာရ-
            အဟိရိကာေနာတၱပၸ-ေကာဓူပနာဟ-မကၡ-ပဠာသဣႆာ-မစၧရိယ-
            မာယာသာေဌယ်-ထမ႓-သာရမ႓-မာနာတိမာန-မဒ-ပမာဒ-
            တဏွာဝိဇၨာ တိဝိဓာကုသလမူလ-ဒုစၥရိတ-သံကိေလသ-မလ-
            ဝိသမသညာ-ဝိတကၠ-ပပၪၥ-စတုဗၺိဓဝိပရိေယသအာသဝ-ဂႏၴ-ဩဃ-
            ေယာဂါဂတိ-တဏွဳပၸါဒုပါဒါန-ပၪၥေစေတာခီလ-ဝိနိဗႏၶ-
            နီဝရဏာဘိနႏၵနဆဝိဝါဒမူလ-တဏွာကာယ-သတၱာနုသယ-အ႒မိစၧတၱ-
            နဝတဏွာမူလက-ဒသာကုသလကမ ဒိ႒ိဂတအ႒သတတဏွာ
            ဝိစရိတပၸေဘဒ-သဗၺဒရထ-ပရိဠာဟ-ကိေလသသတသဟႆာနိ, 
(ဃ)။     သေခၤပေတာ ဝါ ပၪၥ ကိေလသ-အဘိသခၤါရခႏၶမစၥဳ-ေဒဝပုတၱ-မာေရ   
             အဘၪၨိ, တသၼာ ဘဂၢတၱာ ဧေတသံ ပရိႆယာနံ ဘဂၢဝါတိ ဝတၱေဗၺ 
             ဘဂဝါတိ ဝုစၥတိ။ 
                                         ++++++++++++

       
                                             နံပါတ္ ( ၁ )
            ( ခ ) ဝါက် တတၳ တႆံ ဂါထာယံ အေတၳာ ဧဝံ ေဝဒိတေဗၺာ ဟုပါဌေသသ ထည့္၍ အနက္ေပးရမည္ ။
ဝဏၰဝိပရိယေယာတိ ဧတၳ  ဣတိ-သေဒၵါ အာဒိအေတၳာ, ေတေနဝ ဝဏၰဝိကာေရာ ဝဏၰေလာေပါ ဓာတုအေတၳန နိေယာဇနၪၥာတိ ဣမံ တိဝိဓံ လကၡဏံ သဂၤဏွာတိ။  ( ဝိမတိဋီကာ ၁။ ၅၉ )အရ ဝဏၰဝိပရိယေယာတိ ၌ ဣတိသဒၵါ အာဒိအနက္ေဟာ ထို႔ေၾကာင့္ ဝဏၰဝိကာေရာ ဝဏၰေလာေပါ ဓာတုအေတၳန နိေယာဇန ဤသုံးပုဒ္တို႔ကို ယူရမည္။

****ဝဏၰာဂေမာ ဝဏၰဝိပရိယေယာတိ ။ ဝဏၰာဂမနည္း ဝဏၰဝိပရိယာယနည္း ဤသို႔အစရွိေသာ ( ဣတိသဒၵါ အာဒ်တၳအနက္ေဟာ )
(  ဝါ  ) ဝဏၰာဂမနည္း ဝဏၰဝိပရိယာယနည္း ဝဏၰဝိကာရနည္း ဝဏၰေလာပနည္း ဓာတုအေတၳန နိေယာဇနနည္း ဟူေသာ ။ ဧတံ-နိ႐ုတၱိလကၡဏံ ၊ ဤနိ႐ုတၱိက်မ္း၌
လာေသာ သုတ္ကို ( လကၡဏႏၲိ သုတၱံ ဝုစၥတိ )
မွတ္ခ်က္ ။     ။ ဓာတုအေတၳန နိေယာဇနနည္းကို ဂဏၭိသစ္၌ 
                      ဓာတူနံအတၳာတိသယနည္းဟု သုံးသည္။

ဝဏၰဝိပရိယာေယာတိ ဧတႏၲိ ဧတၳ  ဣတိသေဒၵါ အာဒိအေတၳာ, ေတန ဝဏၰဝိကာေရာ ဝဏၰေလာေပါ ဓာတုအေတၳန နိေယာဇနၪၥာတိ ဣမံ တိဝိဓံ လကၡဏံ သဂၤဏွာတိ ( သာရတၳဋီကာ ၁။၃၀၀ )

*** သဒၵါနေယန ၊သဒၵါက်မ္း၌ လာေသာနည္းျဖင့္ ( ဝါ ) သဒၵါသုတ္ျဖင့္ 
*** ပိေသာဒရာဒိပေကၡပလကၡဏံ၊ ပိေသာဒရာစေသာ သဒၵါက်မ္းတို႔၌
တည္ျခင္းသုတ္ကို ( ဝါ ) သဒၵါက်မ္း၌ထည့္ျခင္းသုတ္ကို ဟုအနက္ေပး
*** ပါရပၸတၱံ၊ ကမ္းတဖက္သို႔ေရာက္ေသာ ( သဒၵတၳ ) ။
( ဝါ )လြန္ကဲျခင္းသို႔ေရာက္ေသာ( ဝါ )ပရမတၳပါရမီ အျဖစ္သို႔ေရာက္ေသာ


                                             နံပါတ္ ( ၂ )
            ( က ) ဘဂဝါဟူေသာပုဒ္၏ နိေဒၵသ၌ ျပအပ္ေသာ ပသိဒၵိ,အတၳဝိဘာဂ,
အတၳေယာဇနာစသည္မွတပါး ပသိဒၵိ,အတၳဝိဘာဂ,
အတၳေယာဇနာနည္းႏွင့္တကြေသာ သံဝဏၰနာနည္းကို ထပ္မံ၍ ျပလိုေသာေၾကာင့္
အယံပန အပေရာနေယာ ဝါက်တက္လာရသည္။ ( အႏုသေႏၶတက္လြယ္ၿပီ )

ယဒိပိ ‘‘ဘာဂ်ဝါ’’တိအာဒီဟိ ပေဒဟိ ဝုစၥမာေနာ အေတၳာ ‘‘ဘဂီ ဘဇီ’’တိ (မဟာနိ။ ၈၄) နိေဒၵသဂါထာယ သဂၤဟိေတာ ဧဝ, တထာပိ ပဒသိဒၶိအတၳဝိဘာဂအတၳေယာဇနာဒိသဟိေတာ သံဝဏၰနာနေယာ တေတာ အညာကာေရာတိ ဝုတၱံ  ‘‘အယံ ပန အပေရာ နေယာ’’တိ။  ( သာရတၳဋီကာ ၁။၃၀၀ )
           ( ခ ) အႏုသေႏၶတက္ 
ဤသို႔ (က)ဝါက် ဘာဂ်ဝါ ပုဒ္ျဖင့္ ဘဂဝါပုဒ္၏အနက္ကို သေခၤပအားျဖင့္ ျပဆို
ၿပီး၍ ယခုအခါ၌ ယင္းအနက္ကို ပဒသိဒၶိ အတၳဝိဘာဂ အတၳေယာဇနာစသည္ႏွင့္
တကြ သံဝဏၰနာနည္းကို အက်ယ္ခ်ဲ႕ျပလို၍  ( ခ ) မိန္႔။
မွတ္ခ်က္ ။    ။ အထက္ပါ က်မ္းတက္နည္းအတိုင္း သေခၤပ ဝိတၳာရ  တစုံစီယူ၍ က်မ္းတက္ပါ။
            ( ဂ ) ဝိေသသာႏုသေႏၶတက္
ဤသို႔ ( ခ )ျဖင့္  ဘဂဝါကား ဘာဂ်ပုဒ္ ဝႏၲဳပစၥည္း ဝႏၲဳပစၥည္းသည္ အႆတၳိတဒၶိတ္
အနက္၌ သက္သည္၏ အျဖစ္ကိုလည္းေကာင္း၊ ဘဂဝါပုဒ္ကို ဘာဂ်ံ အႆ အတၳီတိ ဘာဂ်ဝါဟု ဝစနတၳျပဳရမည္၏ အျဖစ္ကိုလည္းေကာင္း၊ ဘာဂ်ဝါ ဟူလိုလွ်က္ ဝဏၰာဝိကာရနိ႐ုတၱိနည္းျဖင့္ အာကို အ-ျပဳ ဝဏၰေလာပနိ႐ုတၱိနည္းျဖင့္
ယ-ကိုေခ်၍ ဘဂဝါဟု ႐ုပ္ၿပီးေနသည္၏ အျဖစ္ကိုျပဆိုၿပီး၍။
ယခုအခါ၌ ဘဂဝါက ဘႏၨဓာတ္ တဝႏၲဳပစၥည္း၊ တဝႏၲဳပစၥည္းသည္ အတိတ္ကတၱဳ
သာဓန အနက္၌ သတ္သည္၏အျဖစ္ကိုလည္းေကာင္း၊ အဘဥၨီတိ ဘဂဝါဟု 
အတိတ္ကတၱဳသာဓန ဝစနတၳျပဳရမည္၏ အျဖစ္ကိုလည္းေကာင္း၊ ဘဂၢဝါဟု
ဆိုလိုလွ်က္ ဝဏၰာေလာပနိ႐ုတၱိနည္းျဖင့္ ဂ-တစ္လုံးကိုဖခ်၍ ဘဂဝါဟု ႐ုပ္ၿပီး
ေနသည္၏ အျဖစ္ကိုလည္းေကာင္း ျပလို၍ ( ဝါ ) ျပေတာ္မူလိုေသာ အ႒ကထာဆရာသည္ ( ဂ ) ဝါက်ကိုမိန္႔။
            (ဃ) အႏုသေႏၶတက္ 
ဤသို႔ ( ဂ ) ျဖင့္ ဘဂဝါပုဒ္၏ အတၳဝိဘာဂ အတၳေယာဇနာကို အက်ဥ္းအားျဖင့္
ျပဆိုၿပီး၍ ၊ ယခုအခါ၌ ယင္းဘဂဝါပုဒ္၏ အတၳဝိဘာဂ အတၳေယာဇနာကို 
အက်ယ္အားျဖင့္ ျပဆိုျခင္းငွာ (ဃ)ဝါက်ကို မိန္႔။
                                            နံပါတ္ ( ၃ )
            ( ခ )သည္ ( က ) လာဘာဂ်ဝါ ဘဂၢဝါ စေသာ သေခၤပစကားရပ္တို႔၏
အက်ယ္ဝိတၳာရက်ဳ တစ္ပုဒ္စီ တစ္ပုဒ္စီ ခ်ဲ႕ျပေသာေၾကာင့္ ဝိတၳာရဝါက်။
ထိုတြင္ (က)သည္ ဘာဂ်ဝါပုဒ္ကို အက်ယ္ခ်ဲ႕ျပေသာေၾကာင့္ ဝိတၳာရဝါက်။
            ( ဂ ) သည္ ဘဂၢဝါပုဒ္၏ ပဒပသိဒၶိ အတၳဝိဘာဂ အတၳေယာဇနာကို 
အက်ယ္ခ်ဲ႕ျပေသာေၾကာင့္ ဝိတၳာရဝါက်။ ပကၡႏၲရ / ဝါက်ရမ႓ဝါက်
            (ဃ)သည္ ဘဂၢဝါတိ ဘဂဝါ ပုဒ္အရ အတၳဝိဘာဂ အတၳေယာဇနာကို
အက်ယ္အားျဖင့္ ဖြင့္ျပျခင္းမွတပါး အတၳဝိဘာဂ အတၳေယာဇနာကို အက်ဥ္းအားျဖင့္ ျပေသာေၾကာင့္ ပကၡႏၲရဝါက်။

                                             နံပါတ္ ( ၄ )
            ဘာဂ်ဝါ၌ ဘဂဝါပုဒ္ကို 
ဘာေဂါ ဧတၳ အတၳီတိ ဘာဂ်ံ ( ဘာဂပုဒ္+ဏ် )
ဣတၳာနိတၳာ ဝိပါကဘာေဂါ ဧတၳအတၳီတိ ဘာဂ်ံ ( သူစိ )
အသုေဘစသုေဘကေမၼ ၊ ဘာဂ်ံဝုတၱံ ဒြေယပိစ။ အဘိဓာန္ ၉၀၉
ဘာေဂါ ဟူေသာ တဒၶိတ္ပုဒ္အရကား ဣတၳဝိပါကဘာဝ အနိ႒ဝိပါက ဘာဝသည္
မုခ် အားျဖင့္ရ၏။ ထို၏ ကုသိုလ္ကံ အကုသိုလ္ကံတို႔ႏွင့္ အက်ိဳး+အေၾကာင္းအျဖစ္ျဖင့္ စပ္ျခင္းသမၺန္သည္ ဌာႏူပစာရအားျဖင့္ ရ၏။ ဏ်-ပစၥည္း၏
အရကား ထိုမုခ် ဌာႏူပစာရတို႔ျဖင့္ မွတ္အပ္ေသာ ကုသိုလ္ကံ အကုသိုလ္ကံ
( တစ္နည္းကား ) သုဘကမၼ အသုဘကမၼ သုဘာသုဘကမၼတို႔ ရ၏။
ထိုသို႔ပင္ ရျငားေသာ္လည္း ဤပုဒ္သည္ ဧကေဒသ်ဴပစာသဒၵါျဖစ္ေသာေၾကာင့္ 
( ဒါနသီလာဒိ ပါရပၸတၱံ-ပုဒ္ကိုေထာက္၍ ) ကုသိုလ္ကံ / သုဘကမၼသည္သာလွ်င္ အဓာနအားျဖင့္ ရ၏။
ဘာသာဋီကာ၌ ။     ။ ဘဇိတဗၺႏၲိ ဘာဂ်ံ ( ဘဇ+ဏ် )
ကံျပဳသူတို႔သည္ ကပ္ေရာက္ထိုက္၏ ။
အေပါင္းပုဒ္ကို ဘာဂ်ံ အႆအတၳီတိ ဘာဂ်ဝါ ( ဘဂဝါ )
ဘာဂ် ပုဒ္ ဝႏၲဳပစၥည္း ဌာနီ+ဌာန စပ္

ယုေတၱာ ဘေဂဟိ သံဝဏၰနာအရ သံဝေဏၰတဗၺျဖစ္ေသာ ဘဂဝါပုဒ္ကို
ဘဂါ အႆအတၳီတိ ဘဂဝါ ဟုျပဳ ( ဘဂပုဒ္ ဝႏၲဳပစၥည္း )
ဘဂ-ဟူေသာ တဒၶိတ္ပုဒ္၏ အရကား ဣႆရိယ ဓမၼ ယသ သိရိ ကာမ ပယတၱဟူကုန္ေသာ ဘုန္းေတာ္ေျခာက္ပါးတို႔သည္ မုခ်။
ထို၏ ဘုရားရွင္ႏွင့္ ဌာနီ+ဌာန ဂုဏ္+ဂုေဏး စပ္ ဌာႏူ။
ဝႏၲဳပစၥည္း၏ အရကား ထို.....ဘုရားရွင္ရ၏။

                                             နံပါတ္ ( ၅ )
            ပိေသာဒရာဒိပေကၡပလကၡဏံ
ဖုသိတံ ဥဒရံ ယႆာတိ ဖုသိေတာဒေရာ။ ( ေရေပါက္ဟူေသာ ဝမ္းဗိုက္ရွိေသာ မိုးတိမ္ ) ဂုဏ္+ဂုေဏး စပ္။
႐ုပ္ၿပီးပုံ ။       ။  ဖုသိေတာဒေရာ ဟူလိုလွ်က္ ဖကို ပ-ျပဳ၊ ဥကို ဣ-ျပဳ၊ တကိုေခ်၊
သခြင္းေခ်ကပ္ ပိေသာဒေရာက ၿပီး၏။

တစ္နည္း ။     ။ ပိသရံ ဥဒရံ ယႆာတိ ပိေသာဒေရာ။ ပိသရသဒၵါ ေရေပါက္အနက္ေဟာ
႐ုပ္ၿပီးပုံ ။    ။ ပိသေဒါဒေရာ ဟူလိုလွ်က္ ဒကိုေခ် ပိေသာဒေရာကား ၿပီး၏။

တစ္နည္း ။     ။ ပိသိတႆ မိဂႆ ဥဒေရာဝိယ ဥဒေရာ ယႆ ေသာ ပိေသာဒေရာ ( ဥပမာပုဗၺပဒဗဟုဗၺီဟိ ) 
သားသမင္၏ ဝမ္းဗိုက္နင့္တူေသာ ဝမ္းဗိုက္ရွိေသာသူ ။ ( ပါရာဇိကဏ္ ဂဏၭိသစ္ ၂ ။ ၃၂ )
ပိသိတဒရဟူလိုလွ်က္ ပိသိတမွ တကိုေခ် ၊ ဥကို ၾသျပဳ ၊ သခြင္းေခ်ကပ္
ပိေသာဒေရာကား ၿပီး၏။
                                             နံပါတ္ ( ၆ )
            ဘာဂ်ဝါတိ ဘဂဝါ သို႔ အာေဘာ္သံဝဏၰနာ အမည္ၫြန္းပုံ။
ဘာဂ်ဝါ ဟူေသာ သံဝဏၰပါဌ္ျဖင့္
ဘဂဝါကား ဘာဂ်ပုဒ္ ဝႏၲဳပစၥည္း၊ ဝႏၲဳပစၥည္းသည္ အႆတၳိတဒၶိတ္အနက္၌ သတ္သည္၏အျဖစ္ကိုလည္းေကာင္း ( ပစၥယတၳ )၊ ဘဂဝါပုဒ္ကို ဘာဂ်ံ အႆ
အတၳီတိ ဘဂဝါဟု အႆတၳိတဒၶိတ္ ဝစနတၳျပဳရမည္၏အျဖစ္ကိုလည္းေကာင္း
( အဘိဓာနတၳ )၊ ဘာဂ်ဝါဆိုလိုလွ်က္ ဝဏၰဝိကာရနိ႐ုတၱိနည္းျဖင့္ အာကို အ-ျပဳ
၊ ဝဏၰေလာပနိ႐ုတၱိနည္းျဖင့္ ယ-ကိုေခ်၍ ဘဂဝါဟု႐ုပ္ၿပီးေနသည္၏ အျဖစ္ကိုလည္းေကာင္း ( ဘာဝတၳ ) သိေစပါသည္။

            ဘဂၢဝါတိ ဘဂဝါ သို႔ အာေဘာ္သံဝဏၰနာ အမည္ၫြန္းပုံ။
ဘဂၢဝါ ဟူေသာ သံဝဏၰပါဌ္ျဖင့္
ဘဂဝါကား ဘႏၨဓာတ္ ဝႏၲဳပစၥည္း ၊ ဝႏၲဳပစၥည္း၏ အတိတ္ကတၱဳသာဓနအနက္၌
သတ္သည္၏ အျဖစ္ကိုလည္းေကာင္း ( ဒုတိယ-ပစၥယတၳ )၊ ဘဂဝါပုဒ္ကို
အဘဥၨီတိ ဘဂၢဝါဟု အတိတ္ကတၱဳသာဓန ဝစနတၳျပဳရမည္၏ အျဖစ္ကိုလည္း
ေကာင္း ( အဘိဓာနတၳ )၊ ဘဂၢဝါဟု ဆိုလိုလွ်က္ ဝဏၰေလာပနိ႐ုတၱိနည္းျဖင့္
ဂ-တစ္လုံးကိုေခ်၍ ဘဂဝါဟု႐ုပ္ၿပီးေနသည္၏အျဖစ္ကိုလည္း
ေကာင္း ( ဘာဝတၳ ) သိေစပါသည္။

            ယုေတၱာ ဘေဂဟီတိ ဘဂဝါ သို႔ အာေဘာ္သံဝဏၰနာ အမည္ၫြန္းပုံ။
ယုေတၱာ ဘေဂဟိ ဟူေသာသံဝဏၰနာပါဌ္ျဖင့္ ဘဂဝါကား ဘဂပုဒ္ ဝႏၲဳပစၥည္း၊
ဝႏၲဳပစၥည္းသည္ အႆတၳိတဒၶိတ္အနက္၌ သတ္သည္၏အျဖစ္ကိုလည္းေကာင္း 
( ပစၥယတၳ )၊ ဘဂဝါပုဒ္ကို ဘဂါ အႆသႏၲီတိ ဘဂဝါ ဝစနတၳ
 ျပဳရမည္၏ အျဖစ္ကိုလည္းေကာင္း ( အဘိဓာနတၳ ) သိေစပါသည္။

            ဝိဘတၱဝါတိ ဘဂဝါ သို႔ အာေဘာ္သံဝဏၰနာ အမည္ၫြန္းပုံ။
ဝိဘတၱဝါ ဟူေသာသံဝဏၰနာပါဌ္ျဖင့္ ဘဂဝါကား ဝိပုဗၺ ဘဇဓာတ္ တဝႏၲဳပစၥည္း
၊ တဝႏၲဳပစၥည္းသည္ အတိတ္ကတၱဳသာဓနအနက္၌သတ္သည္၏ 
အျဖစ္ကိုလည္းေကာင္း ( ဒုတိယ-ပစၥယတၳ )၊ ဘဂဝါပုဒ္ကို ဝိဘတၱဝါတိ ဘဂဝါဟု
အတိတ္ကတၱဳသာဓန ဝစနတၳျပဳရမည္၏ အျဖစ္ကိုလည္းေကာင္း ( အဘိဓာနတၳ )၊ 
ဝိဘတၱဝါဟု ဆိုလိုလွ်က္ ဝဏၰေလာပနိ႐ုတၱိနည္းျဖင့္ ဝိႏွင့္တ-ကိုေခ်၊ 
ဝဏၰဝိကာရနိ႐ုတၱိနည္းျဖင့္ တ-တစ္လုံးကို ဂ-ျပဳ၍ ဘဂဝါဟု႐ုပ္ၿပီးေနသည္၏ အျဖစ္ကိုလည္းေကာင္း ( ဘာဝတၳ ) သိေစပါသည္။

             ဘတၱဝါတိ ဘဂဝါ သို႔ အာေဘာ္သံဝဏၰနာ အမည္ၫြန္းပုံ။
ဘတၱဝါ ဟူေသာသံဝဏၰနာပါဌ္ျဖင့္ ဘဂဝါကား ဘဇဓာတ္ တဝႏၲဳပစၥည္း၊
တဝႏၲဳပစၥည္းသည္ အတိတ္ကတၱဳသာဓနအနက္၌သတ္သည္၏ 
အျဖစ္ကိုလည္းေကာင္း ( ဒုတိယ-ပစၥယတၳ )၊ ဘဂဝါ ပုဒ္ကို ဘဇီတိ ဘတၱဝါဟု
ဝစနတၳျပဳရမည္၏ အျဖစ္ကိုလည္းေကာင္း ( အဘိဓာနတၳ )၊ ဘတၱဝါဟု ဆိုလိုလွ်က္ ဝဏၰေလာပနိ႐ုတၱိနည္းျဖင့္ တ-တစ္လုံးကိုေခ် ဝဏၰဝိကာရနိ႐ုတၱိနည္းျဖင့္ တကို ဂ-ျပဳ၍ ဘဂဝါဟု ႐ုပ္ၿပီးေနသည္၏ အျဖစ္ကိုလည္းေကာင္း ( ဘာဝတၳ ) သိေစပါသည္။

            ဝႏၲဂမေနာ ဘေဝသူတိ ဘဂဝါ သို႔ အာေဘာ္သံဝဏၰနာ အမည္ၫြန္းပုံ။
ဝႏၲဂမေနာ ဟူေသာသံဝဏၰနာပါဌ္ျဖင့္ ဘဂဝါကား ဝႏၲပုဒ္ ဂမနပုဒ္ ဣမအညပုဒ္၊
ဝႏၲဂမေနာကို ဝႏၲံ ဂမနံ အေနနာတိ ဝႏၲဂမေနာဟု တတိယဗဟုဗၺီဟိသမာသ္
ဝစနတၳျပဳရမည္၏ အျဖစ္ကိုလည္းေကာင္း ( သမာသလိဂၤပဒတၳ / အဘိဓာနတၳ )
၊ ယင္းသမာသ္၏ ကတၱာအနက္ကို ေဟာသည္၏ အျဖစိကိုလည္းေကာင္း
( သမာသလိဂၤတၳ )၊ 
ဝႏၲဂမေနာဘေဝသုဟု ဆိုလိုလွ်က္ ဘဝမွဘ , ဝႏၲမွဝ , ဂမနမွဂ-ကိုယူ၊ ဝဏၰဝိပရိယာယနိ႐ုတၱိတည္းျဖင့္ ဝႏွင့္ဂ-ကို ေရွေနာက္ျပန္၊ ဝဏၰဝိကာရနိ႐ုတၱိနည္းျဖင့္ ဝ၏အစိတ္အ-ကို အာ-ျပဳ၍ ဘဂဝါဟု ႐ုပ္ျပႇးေနသည္၏
အျဖစ္ကိုလည္းေကာင္း ( ဘာဝတၳ ) သိေစပါသည္။

                                             နံပါတ္ ( ၇ )
            ( ခ ) ဝိပရိယေယာ / ဝိပရိယာေယာ
ဤသို႔ပုဒ္ႏွစ္မ်ိဳးရွိရာ ရႆျဖင့္ရွိရာ၌ ဝိပရိပုဗၺ ဣဓာတ္ အပစၥည္း ၊ ဣကို ဧျပဳ၊
ဧကို အယျပဳ ၍၊ အ-ပစၥည္းေႏွင္းရာဝယ္ ဝုဒၶိမျပဳေသာေၾကာင့္ ရႆျဖင့္ ဝိပရိယေယာပါဌ္သင့္ပါသည္။
  ဝိပရိယာေယာဟုရွိရာ၌ နိ႐ုတၱိဒီပနီ၌ ဝိပရိပုဗၺ ဣဓာတ္ အဏ္ပစၥည္းဟု
ရွိသည္ ယင္းသို႔ရွိရာ၌ ဣကို ဧျပဳ ၊ ဧကို အယျပဳ ၊ဏ္ေၾကာင့္ ဝုဒၶိျပဳလွ်င္  ဝိပရိယာေယာဟုဒီဃႏွင့္ရွိေသာပါဌ္ သင့္ပါသည္။ (နိ႐ုတၱိဒီပနီ ၂၄ ႏွင့္ ၅၃၈ )
                                             နံပါတ္ ( ၈ )
                                       ဝႏၲဂမေနာ ဘေဝသု
ထင္ရွားရွိေသာ အန္အပ္ေသာ အစာအာဟာရ၏ ဝႏၲအမည္ကို ထင္ရွားရွိေသာ
ပ်ိဳ႕အန္၍မရေသာ တဏွာ၌ တင္စား၍ဆိုေသာေၾကာင့္ တဒၶမၺဴပစာ / ႐ုဠွီနည္း

                        ဝဏၰာဂမေနာ ဝိဏၰဝိပရိယာေယာတိ ၌   (  ဣတိသဒၵါ အာဒ်တၳၾကံျခင္းကိုေထာက္ဆ၍ ) ဧကေဒသူပစာ ၾကံသည္။
>>>>ဣတိသဒၵါ က်မ္း၌ျပ ဝကၤမွတ္ေသခ်ာ။

တခ်ိဳ႕ေနရာ၌ ဣတိသဒၵါကို ဤသို႔ဟု နိဒႆန အနက္ေပးလွ်င္ ဧကေဒသ်ဴပစာ
>>>>>နိဒႆနာ လည္းေကာင္း ၾကံတုံေရွာင္း ေပါင္းစိတ္ဥပစာ။

                                             နံပါတ္ (၁၀)
            ( ခ ) ဘာဂ်ံအရ အရဟတၱမဂ္ကုသိုလ္ကိုယူ၍ ပဒ႒ာနဟာရေနတၱိနည္း
ထုတ္ပါ။
           ပဒ႒ာနဟာရ ဟူေသာ္ကား ပဒ႒ာနံ ဝိစာေရတိ ဧေတနာတိ ပဒ႒ာေနာ၊ ပဒ႒ာေနာစ ေသာ ဟာေရာစာတိ ပဒ႒ာနဟာေရာဟူေသာ ဝစနတၳႏွင့္အညီ
သုတ္၌ ေဟာအပ္ေသာတရားတို႔၏ ပဒ႒ာန္ကို ၾသ႐ုေယွာ႐ုယွအားျဖင့္လည္းေကာင္း အာ႐ုေယွာ႐ုယွအားျဖင့္လည္းေကာင္း
စီစစ္ေၾကာင္းျဖစ္ေသာ ဟာရျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ပဒ႒ာနဟာရမည္၏။
            အဘယ္သို႔ စိစစ္သနည္းဟူမူကား ဘာဂ်အရ ဤေနရာ၌ အရဟတၱမဂ္ကို
ယူ၍ ....
ထိုအရဟတၱမဂ္၏ ပဒ႒ာန္ကား ေအာက္မဂ္ေအာက္ဖိုလ္ဉာဏ္တည္း။
ထို၏ပဒ႒ာန္ကား  မဟာဝဇီရဉာဏ္ေတာ္တည္း။
ထို၏ပဒ႒ာန္ကား  အာနာပါနစတုတၳစ်ာန္တည္း။
ထို၏ပဒ႒ာန္ကား  စတုရဂၤဝီရိယတည္း။
ထို၏ပဒ႒ာန္ကား  မဟာေဗာဓိမ႑ိဳင္တည္း။
ထို၏ပဒ႒ာန္ကား  ပါရမီဆယ္ပါးအျပားသုံးဆယ္၊စြန္ႀကီးျခင္းငါးပါး၊
                           စရိယသုံးပါးတည္း။
ထို၏ပဒ႒ာန္ကား  မဟာဘိနီဟာရတည္း။
ထို၏ပဒ႒ာန္ကား  မဟာက႐ုဏာဉာဏ္ေတာ္တည္း။
ထို၏ပဒ႒ာန္ကား  ဒုကၡိတသတၱဝါတည္း။
                ဤသို႔စသည္ျဖင့္ ၾသ႐ုေယွာ႐ုယွအားျဖင့္ ပဒ႒ာန္ကို စိစစ္ျခင္းသည္
ပဒ႒ာနဟာရမည္၏ ဟူလို။

အရဟတၱမဂ္သည္ အရဟတၱဖိုလ္ဉာဏ္၏ နီးစြာေသာအေၾကာင္းတည္း။
ထိုသည္   ပစၥဝကၡနဉာဏ္၏ နီးစြာေသာအေၾကာင္းတည္း။
ထိုသည္   သဗၺညဴတဉာဏ္၏    နီးစြာေသာအေၾကာင္းတည္း။
ထိုသည္   သကလဗုဒၶဂုဏ္ေတာ္၏ နီးစြာေသာအေၾကာင္းတည္း။
ထိုသည္   ေဒသနာဉာဏ္၏ နီးစြာေသာအေၾကာင္းတည္း။
ထိုသည္   ေဝေနယ်သတၱဝါတို႔၏ နီးစြာေသာအေၾကာင္းတည္း။
                  ဤသို႔စသည္ျဖင့္ အာ႐ုယွ႐ုယွအားျဖင့္ ပဒ႒ာန္ကို စိစစ္ျခင္းသည္
ပဒ႒ာနဟာရမည္၏ ဟူလို။

                    ပရိယတၱိသာသနဟိတ,ေစတိယဂၤဏ,အစိုးရဓမၼာစရိယ
                 ဓမၼဘာဏကေက်ာင္း ပဓာနနာယကဆရာေတာ္
                             မစိုးရိမ္တိုက္သစ္ ၊ မႏၲေလးၿမိဳ႕
                                            ပို႔ခ်သည္
                 အမွားမ်ားရွိခ့ဲရင္ ေရးသားသူ ဘုရားတပည့္ေတာ္၏   
                      သတိခြ်တ္ယြင္းျခင္းေၾကာင့္သာ ျဖစ္ပါသည္ 
                                အမွားမ်ားေတြ႕ခ့ဲရင္လည္း  
                                 သည္းခံခြင့္လႊတ္ေတာ္မူပါ

                                 ================

No comments:

Post a Comment

winnaing007.mm@gmail.com