Monday, September 07, 2015

ဝါတြင္းစာဝါ ဝါက်စဥ္ ( ၃ )

                                                 ဝါက်စဥ္ ( ၃ )

(က)။   ယသၼာ စ ေလာေက ဣႆရိယ-ဓမၼ-ယသ-သိရီ-ကာမ-ပယေတၱသု ဆသု 
          ဓေမၼသု ဘဂသေဒၵါ ဝတၱတိ။
( ခ )။   ပရမၪၥႆ သကစိေတၱ ဣႆရိယံ။
( ဂ )။   အဏိမာ လဃိမာဒိကံ ဝါ ေလာကိယသမၼတံ သဗၺာကာရပရိပူရံ အတၳိ ။
(ဃ)။   တထာ ေလာကုတၱေရာ ဓေမၼာ ေလာကတၱယဗ်ာပေကာ 
          ယထာဘုစၥဂုဏာဓိဂေတာ အတိဝိယ ပရိသုေဒၶါ ယေသာ, 
          ႐ူပကာယဒႆနဗ်ာဝဋဇနနယနပၸသာဒဇနနသမတၳာ သဗၺာကာရပရိပူရာ 
          သဗၺဂၤပစၥဂၤသိရီ, ယံ ယံ ဧေတန ဣစၧိတံ ပတၳိတံ အတၱဟိတံ ပရဟိတံ ဝါ, 
          တႆ တႆ တေထဝ အဘိနိပၹႏၷတၱာ ဣစၧိတိစၧိ, တတၳ နိပၹတၱိသညိေတာ  
          ကာေမာ, သဗၺေလာကဂ႐ုဘာဝပၸတၱိေဟတုဘူေတာ 
          သမၼာဝါယာမသခၤါေတာ ပယေတၱာ စ အတၳိ၊ တသၼာ။
( င )။   ဣေမဟိ ဘေဂဟိ ယုတၱတၱာပိ ဘဂါ အႆ သႏၲီတိ ဣမိနာ အေတၳန 
          ဘဂဝါတိ ဝုစၥတိ။

                                             အ႒ကထာ [       ၉၆          ]
( ၁ )။   (က+ခ+ဂ+ဃ)ဝါက်တို႔ကို အနက္ေယာဇနာပါ။
( ၂ )။   ( ခ )ဝါက်ကို အႏုသေႏၶတက္၊ ( ဂ )ဝါက်ကို သေဘာဂပုစၧာ ေစာဒနာတက္၊
          က်မ္းတက္ခ့ဲပါ။
( ၃ )။   ( ခ )စေသာဝါက်မ်ားကို အေၾကာင္းျပအမည္ေပး၍၊ ယသၼာ တသၼာ ပုဒ္ကို
          သဒၵါနည္းစာစပ္ပါ။
( ၄ )။   ဣႆရိယပုဒ္ကို အစိတ္အေပါင္း ဝစနတၳျပဳ၍ အေပါင္းကိုသာ 
           ဉာတ္နည္းအရေကာက္ျပခဲ့ပါ
( ၅ )။    ယသပုဒ္ကို ဓာတုပစၥယ ေဝဖန္ပါ။
( ၆ )။    
       
( ၇ )။    (က)ဝါက်၌  သိရီ/သီရိဟုပါဌ္ႏွစ္ေထြရွိရာ သင့္ရာပါဌ္ကို ယုတၱိျပ 
            ဆုံးျဖတ္ပါ။
( ၈ )။    (က) ဝါက်ရွိ   ဣစၧိတံ၌ နည္း ဓေမၼာႏွင့္ ပယေတၱာ၌ ဥပစာကို ဆို႐ိုးက်   
            ေရးခ့ဲပါ။ 
(၁၀)။    (ဃ) ဝါက်  လာကုတၱရာ ဓေမၼာပုဒ္ကိုယူ၍ လကၡဏဟာရ
            နတၱိနည္းထုတ္ပါ။    


                                         ++++++++++++

       
                                             နံပါတ္ ( ၁ )
            (က) စ၊ ဘဂၢဝါပုဒ္၏ အနက္မွတပါး ယုေတၱာ ဘေဂဟိ ပုဒ္၏အနက္ကို ဆိုဦးအ့ံ။ ယသၼာ၊ အၾကင့္ေၾကာင့္။ ေလာေက၊ ေလာက၌။ ဘဂသေဒၵါ၊ ဘဂသဒၵါသည္။ ဣႆရိယ-ဓမၼ-ယသ-သိရီ-ကာမ-ပယေတၱသု၊ အစိုးရသူ၏အျဖစ္, ေလာကုတၱရာတရား,အေက်ာ္အေဇာ, တင့္တယ္ျခင္း, အလိုရွိအပ္ေသာအက်ိဳး၏ၿပီးစီးျခင္း, လုံးလဟုဆိုအပ္ေသာ (ဝါ ) ဝီရိယပါရမီအျဖစ္သို႔ေရာက္ေသာ အရဟတၱမဂ္၌ အက်ဳံးဝင္ေသာ သမၼာဝါစာဟု
ဆိုအပ္ေသာ။
ဝီရိယပါရမိဘာဝပၸေတၱာ အရိယမဂၢပရိယာပေႏၷာ စ သမၼာဝါယာမသခၤါေတာ ဥႆာေဟာ။ ( သာရတၳဋီကာ ၁။ ၃၁၂ )
ဆသု၊ ေျခာက္ပါးကုန္ေသာ။ ဓေမၼသု၊ သေဘာတို႔၌။ ဝတၱတိ၊ ျဖစ္၏။

            ( ခ ) စ၊ အက်ဥ္းမွတပါးအက်ယ္ကိုဆိုဦးအ့ံ။ [ ဤ စ-သဒၵါသည္ သမၼာဝါယာမသခၤါေတာ ပယေတၱာ စ အတၳိ။တိုင္ေအာင္ ဆိုင္သည္ဟုမွတ္ ]
အႆဘဂဝေတာ၊ ထိုျမတ္စြာဘုရားအား။ သကစိေတၱ၊ ကိုယ္ေတာ္၏စိတ္၌။
ဣသယဥၥ၊ ေလ့လာအပ္သည္၏အျဖစ္သို႔ ေရာက္ေစျခင္းျဖင့္ အစိုးရေတာ္မူသည္
၏အျဖစ္လည္း။ အတၳိ၊ ရွိ၏။ 
            ( ဂ )  အဏိမာ လဃိမာဒိကံ၊ ကိုယ္ေတာ္၏ ငယ္သည္၏အျဖစ္ကိုျပဳျခင္း
ကိုယ္ေတာ္၏ ေပါ့သည္၏အျဖစ္ကိုျပဳျခင္း အစရွိေသာ
     အဏိမာလဃိမာဒိကႏၲိ  အာဒိ-သေဒၵန မဟိမာ ပတၱိ ပါကမၼံ ဤသိတာ ဝသိတာ ယတၳကာမာဝသာယိတာတိ ဣေမ ဆပိ သဂၤဟိတာ။ 
( သာရတၳဋီကာ ၁။ ၃၁၁ ) လာကိယသမၼတံ၊ လူတို႔သည္ အစိုးရသူ၏အျဖစ္ဟူ၍
သမုတ္အပ္ေသာ။ သဗၺာကရပရိပူရံ၊ အလုံးစုံေသာအျခင္းအရာအားျဖင့္ ျပည့္စုံေသာ။ ဣႆရံ အတၳိ။
            (ဃ)  ယံ ယံ ဧေတန ဣစၧိတံ ပတၳိတႏၲိ ‘‘တိေဏၰာ တာေရယ်’’ႏၲိအာဒိနာ ယံ ယံ ဧေတန ေလာကနာေထန မေနာဝစီပဏိဓာနဝေသန ဣစၧိတံ ကာယပဏိဓာနဝေသန ပတၳိတံ။
 ( သာရတၳဋီကာ ၁။၃၁၂ )
                                             နံပါတ္ ( ၂ )
            ( ခ ) အႏုသေႏၶတက္
ဤသို႔ (က)ျဖင့္ ယုေတၱာဘေဂဟိ၌ ဘဂသဒၵါေဟာႏိုင္ေသာ အနက္မ်ားကို အက်ဥ္း
အားျဖင့္ျပဆိုၿပီး၍ ၊ ယခုအခါ၌ ယင္းသဒၵါ ဣႆရိယအနက္ ဓမၼအနက္စသည္ေဟာပုံကို အက်ယ္အားျဖင့္ျပလို၍ ( ခ ) ကိုမိန္႔။
            ( ဂ ) သေဘာဂယုတၱေစာဒနာတက္
     ဆရာ ဆရာသည္ ( ခ )ျဖင့္ ဘုရားရွင္၏ သႏၲာန္၌ ပရမသကစိတၱ ဣႆရိယ
ဘုန္းရွိပုံကို ျပဆိုေတာ္မူ၏။  
     ဘုရားရွင္သႏၲာန္၌ ဆိုခ့ဲၿပီး ပရမသကစိတၱ ဣႆရိယဘုန္းေတာ္ တမ်ိဳးသာ ရွိပါသေလာ။ 
     အဘယ္သို႔ မွတ္ရပါမည္နည္း။
     အျခား ဣႆရိယ ဘုန္းေတာ္တမ်ိဳးကို မျပဆိုခ့ဲေသာ္ အဗ်ာပိတ အပရိပုဏၰေဒါသ သင့္ေရာက္ရာ၏ ။ ဤသို႔ ေစာဒနာဖြယ္ရွိ၍ ( ဂ )မိန္႔။
     အဓိပၸါယ္ကား ဆိုခ့ဲၿပီး ပရမသကစိတၱ ဣႆရိယဘုန္းေတာ္ တမ်ိဳးသာ ရွိသည္မဟုတ္ ၊အဏိမာ လဃိမာ အစရွိေသာ  ေလာကိယသမၼတ သဗၺာကာရပရိပူရ ဣႆရိယ ဘုန္းတစ္မ်ိဳးလည္း ရွိ၏ဟု ငါျပဆိုသည္သာျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သင္တင္ေသာ အဗ်ာပိတ အပရိပုဏၰေဒါသ
ပါ့အား မလိမ္းၿငိမ္း၏ ဟူလို။

                                             နံပါတ္ ( ၃ )
            ( ခ )စသည္သည္ ဘဂသဒၵါ ဣႆရိယစေသာ အနက္ေဟာပုံကို အက်ဥ္းအားျဖင့္ ျပဆိုၿပီးေနာက္ တစ္ပုဒ္စီ တစ္ပုဒ္စီ အက်ယ္ကို ဖြင့္ျပေသာေၾကာင့္ ဝိတၳာရဝါက်။
            ( ဂ )သည္ ဣႆရ ဘုတ္းရွိပုံစသည္ကို ဆက္၍ျပေသာေၾကာင့္ ဝါက်ာရမ႓
/ ပကၡႏၲရဝါက်။
            ( င ) သည္ ဘဂဝါဟူ၍ ဆိုပုံအက်ိဳးကို ျပေသာေၾကာင့္ ဖလဝါက်။
ထိုကိုေထာက္၍ (က)စသည္သည္ ကာရဏဝါက်။
            စာစပ္ပုံ ။     ။ ယသၼာ တသၼာ ငုံထားေသာ ဝါက်၌ ယသၼာ တသၼာ အျပင္ဘက္ရွိပုဒ္မ်ားကို ယင္း ယသၼာ တသၼာ အျပင္ဘက္ရွိ ပုဒ္မ်ား၌သာ
အရာဌာအားေလ်ာ္စြာစာစပ္ရမည္။ အျပင္ရွိပုဒ္မ်ားကို ယင္း ယသၼာ တသၼာ အတြင္းရွိပုဒ္မ်ားသို႔ ဝင္၍စာမစပ္႐။
>>>>>> အပေနလို႔ တြင္းပုဒ္သို႔ ယွဥ္ဖို႔မထိုက္ပါ။
              အပျမင္ရာ ပ-တြင္းသာ ယွဥ္ကာစပ္လိုက္ပါ။
ဤ၌ ယသၼာကို အတၳိ၌ စပ္၊ တသၼာကို ဝုစၥတိ၌ စပ္
                                             နံပါတ္ ( ၄ )
            (က) ဤသတီတိ ဣႆေရာ ( ဤသ+အရ )
ဤေနရာ၌ ဘုရားရွင္ရ၏။ ဘုရားရွင္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ဓာတ္အရေကာကိရာဝယ္!!!
( ၁ ) အရဟတၱမဂ္ဉာဏ္ 
( ၂ )သဗၺညဳတဉာဏ္ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးကို ေကာက္ေလ့သည္ 
                                             ပုံစံ ( ၁ )
ဗုဇၩိတာ သစၥာနီတိ ဗုေဒၶါ ။
ဗုဓ-ဓာတ္အရ အရဟတၱမဂ္ဉာဏ္ေတာ္သည္ မုခ်
ပါရမီဉာဏ္, ဝိပႆနာဉာဏ္, သဗၺညဳတဉာဏ္,ေအာက္မဂ္ေအာက္
ဖိုလ္ဉာဏ္သည္  ဖလူပစာရ
သဗၺညဳတဉာဏ္အစရွိေသာ ေနာက္ေနာက္ေသာဉာဏ္ေတာ္သည္ ကာရဏူပစာရ
အရဟတၱမဂ္ဉာဏ္၏ေရွ ေဝါဒါန္စိတၱဳပၸါဒ္, အရဟတၱမဂၢနႏၲရဖိုလ္စိတၱဳပၸါဒ္တို႔သည္
သမီပူပစာရတၳအားျဖင့္ ရ၏
အာသဝကၡယဉာဏ္ သယမ႓ဴဉာဏ္ေတာ္တို႔သည္ အေဘဒေဘဒူပစာရအားျဖင့္ ရ၏
တ-အရကား ထိုမုခ် ဥပစာရတၳတို႔ျဖင့္ မွတ္အပ္ေသာ အႏုတၱရဝိေမာကၡတို႔ျဖင့္
ထုံအပ္ေသာ ခႏၶာပဥၥကသႏၲာန္ကိုစြဲ၍ ဘုရားသဗၺညဳဟု သမုတ္အပ္ေသာ
သတၱာတိသယ သံဌာနပညတ္ျဖစ္ေသာ ျဒပ္ဝိေသသရ၏ ။
                                             ပုံစံ ( ၂ )
နိရဝေသသံ သဗၺဓေမၼ ဗုဇၩတိ ဇာနာတီတိ ဗုေဒၶါ ။
ဗုဓဓာတ္ အရကား အႂကြင္းမရွိေသာ ေဉယ်ဓာန္တရား ငါးပါးကို သိစြမ္းႏိုင္ေသာ
သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္သည္ မုခ်အားျဖင့္ ရ၏ ။
ေရွေရွေသာ ပါရမီဉာဏ္ ဝိပႆနာဉာဏ္ မဂ္ဉာဏ္ဖိုလ္ဉာဏ္တို႔သည္ ဖလူပစာရ
ေနာက္ေနာက္ေသာ အာသယာႏုသယဉာဏ္ ဣျႏၵိယပေရာပရိယတၱိဉာဏ္
ေဒသနာဉာဏ္ေတာ္တို႔သည္ ကာရဏုူ ပစာရအားျဖင့္ရ၏။
တ-ကား ထိုမုခ် ဥပစာရတၳတို႔ျဖင့္ မွတ္အပ္ေသာ အႏုတၱရဝိေမာကၡတို႔ျဖင့္
ထုံအပ္ေသာ ခႏၶာပဥၥကသႏၲာန္ကိုစြဲ၍ ဘုရားသဗၺညဳဟု သမုတ္အပ္ေသာ
သတၱာတိသယ သံဌာနပညတ္ျဖစ္ေသာ ျဒပ္ဝိေသသရ၏ ။

>>ဣႆရႆ ဘာေဝါ ဣႆရိယံ ။
ဣႆရဟူေသာ တဒၶိပုဒ္၏အရကား ဘုရားရွင္သည္ မုခ်
( တစ္နည္းကား ) ဝသီေဘာ္သို႔ ေရာက္ေစတတ္ေသာအားျဖင့္ အစိုးရေတာ္မူေသာ
ဘုရားရွင္ ရ၏ ။
ထို၏ ဣႆရိယ ဘုန္းေတာ္ႏွင့္ ဌာန+ဌာနီ ဂုေဏး+ဂုဏ္ အျဖစ္ျဖင့္ စပ္ျခင္း
သမၺန္သည္ ဌာႏူပစာရ
ဏ်-ကား .......သကစိတၱ ပရမဣႆရိယ ဘုန္းေတာ္ ( တစ္နည္းကား )
အဏိမာ လဃိမာ အစရွိေသာ ေလာကိယသမၼတ သဗၺကာရပရိပူရ ဣႆရိယ
ဘုန္းေတာ္ရ၏ ။
                                             နံပါတ္ ( ၅ )
            (က) ယသ (ပု) 
 [ယသု+အ။ ယဇ+အ။ ယာ+သ။]
>> ယႆတိေတန ကိတၳိယတီတိ ယေသာ၊ ထုတိေဃာေသာ။ 
>>ယႆတိ ေတန ပုေရစရာႏွစရဘာေဝန ပရိဝါရိယတီတိ ယေသာ။ ပရိဝါေရာ။ 
( ဒီ၊ဋီ၊ ၃။၁၃ဝ။ )
>> ယဇတိ ဧေတနာတိ ယေသာ၊ ဇႆ ေသာ။
>> သဗၺတၳ ယာတီတိဝါ ယေသာ၊ ေသာ။ 
>>ယသတိ ပယသတီတိဝါ ယေသာ။ ဓာန္၊ ဋီ။ ၁၁၇။ 
>>ကာမီယတီတိ ကာေမာ ။ ( အလိုရွိတိုင္း ေတာင္းတတိုင္း ရစြမ္းႏိုင္ ၿပီးစီးႏိုင္စြမ္း
     ရွိေသာ အတၱဟိတ ပရဟိတ ကာမဘုန္းေတာ္။ )
>>ပယေတၱာ ၊ သမၼာဝါယမ သခၤါေတာ ပယေတၱာဟု အ႒ကထာဖြင့္သည္ 
     ထို႔ေၾကာင့္ ထိုေၾကာင့္ ဖႆစသည္တို႔ႏွင့္ နည္းတူေကာက္။
ပ-ပတီ+တ ၊ ပတီ ဝါယာေမ။ ( ဓာတြတၳ ) ယတ ယတေန ( ႐ူပသိဒၶိ )
>>ပကာေရန ယတတိ ဧေတနာတိ ပယေတၱာ ။
     ပကာေရန ယတီတိ ပယေတၱာ ။
     ပယတနံ ပယေတၱာ ။
>>အဏိမာ ၊ အဏိပုဒ္ ဣမပစၥည္း ၊အမဓတ္ ဏု ၊ အဏဓာတ္ ဥ 
အဏုေနာ ဘာေဝါ အဏိမာ။  အဏုေနာ၊ အဏုျမဴသဖြယ္ေသးငယ္ေသာ
အတၱေဘာ၏။ ဘာေဝါ ၊ ျဖစ္ေၾကာင္း ျဖစ္ရာတည္း။
>>လဃိမာ ၊ လဟုေနာ ဘာေဝါ လဃိမာ ၊ အႆ ေဃာ။
ဤအဏိမာ လဃိမာ ႏွစ္ပုဒ္တို႔သည္ ေမာဂၢလာန္ႏွင့္ သကၠတတို႔သလို ( ပုံလိင္
ပုမာဒိဂိုဏ္း ) နီတိသုတၱမာလာအလို ဣတၳိလိင္ ကညာဒိဂိုဏ္း
                                             နံပါတ္ ( ၆ )
            ( ပ )
                                             နံပါတ္ ( ၇ )
            (က) သိရီ / သီရိ
ဤသို႔ ပုဒ္ႏွစ္မ်ိဳးရွိရာ သိရီ= သိ+ရ+ဤ ( ထီ )
 သရီရေသာဘဂၢါဒိသမၸတၱိ ကတပုညံ နိႆယတိ, ကတပုေညဟိ ဝါ နိႆီယတီတိ ‘‘သိရီ’’တိ ဝုစၥတိ။ ( ဝိမာန႒ ၇၅ )
ကတပုေညဟိ ေသဝိယေတ “ေတဝါ ေသဝတီတိ သိရီ၊ ေရာ ဤစ ။ ( ဓာန္ဋီ ၈၂ )
အထက္ပါ သဒၵယုတၱိမ်ားကိုေထာက္၍ သိရီကား သိ-ဓာတ္ ရ-ပစၥည္း ဣတၳိလိင္
ေဇာတက ဤ-ပစၥည္း ရတၱာဒိဂိုဏ္းျဖစ္၍ ရီ၌ ဒီဃျဖင့္ရွိေသာ သိရီပုဒ္သာ သင့္ပါသည္။
ယာ တာဒိသီ သီရိ ဓိတီ မတီ စ။( ဇာတက ပါဠိေတာ္ ၁။ ၂၂၀ )
ဤပါဠိေတာ္၌ သီရိဟုရွိရာ ဆန္းေၾကာင့္ သီရိဟု ရွိေနျခင္းျဖစ္သည္ သိရီပုဒ္သာပုဒ္ရင္းျဖစ္သည္။
                                             နံပါတ္ ( ၈ )
            ဣစၧိတံ၌ မေနာဝစီပဏိဓာနဝေသန ဣစၧိတံ ကာယပဏိဓာနဝေသန ပတၳိတံ။ဟုဖြင့္သာရတၳ ဖြင့္ဆိုထားေသာေၾကာင့္ ပါရိေသသနည္း တင္ေလ
ဓမၼကို ေလာကုတၱရာဓမၼဟု ဖြင့္ဆိုေသာေၾကာင့္ ဧကေဒသ်ဴပစာ။
ပယေတၱာ၌ ပယတၱပုဒ္ကို ဝီရိယပါရမိဘာဝပၸေတၱာ အရိယာမဂၢပရိယာပေႏၷာစ
သမၼာဝါယမ သခၤါေတာ ဥႆာေဟာဟု သာရတၳဖြင့္ေသာေၾကာင့္ ေလာကိယသမၼာဝါယမ  လာကုတၱရသမၼာဝါယမ ႏွစ္မ်ိဳးတို႔ကို ေလာကုတၱရသမၼာဝါယမ၌ တင္ ဧကေဒသ်ဴပစာ
                                             နံပါတ္ (၁၀)
            ေလာကုတၱရာ ဓေမၼာပုဒ္အဖြင့္အရ ဤေနရာ၌ ဘုရားရွင္၏ ဂုဏဝိသိ႒ျဖစ္ေသာ အရဟတၱမဂ္ဉာဏ္ကိုယူ၍ လကၡဏဟာရေနတၱိနည္းထုတ္ပုံ။
                           >>>လကၡဏဟာရ ဟူေသာ္ကား
လကၡီယႏၲိ အဝုတၱာပိ ဓမၼာ ဧေတနာတိ လကၡံ၊ လကၡဏဥၥ တံ ဟာေရာစာတိ လကၡဏဟာေရာ ဟူေသာ ဝစနတၳႏွင့္ အညီ သုတ္၌ေဟာအပ္ေသာ တရားႏွင့္
ဧကလကၡဏာ, သဟစာရီ, သမာနကိစၥ, သမာနေဟတု, သမာနဖလ, သမာနာရမၼဏ, ဇာတ္, ဂုဏ္, ကိရိယာ, ျဒပ္, နာမ္ အားျဖင့္ တူေသာ မေဟာအပ္ေသာ တရားတို႔ကိုလည္း မွတ္ေၾကာင္းျဖစ္ေသာ ဟာရျဖစ္ေသာေၾကာင့္ 
လကၡဏဟာရမည္၏။
                      အဘယ္သို႔ မွတ္သနည္းဟူမူကား ေလာကုတၱေရာဓေမၼာဟူေသာ
ပုဒ္၌ ဓမၼ-အရ ဂုဏဝိသိ႒ျဖစ္ေသာ အရဟတၱမဂ္ဉာဏ္ကိုယူသျဖင့္ 
ထိုႏွင့္ နိယ်ာနိကလကၡဏာတူေသာ မဂၢင္ၤေျခာက္ပါးကိုလည္းေကာင္း၊
ထိုႏွင့္ တကြျဖစ္ေလ့ရွိေသာ မဂ္စိတၱဳပၸါဒ္လည္းေကာင္း၊
ထိုႏွင့္ သမုဒယသစၥာကိုပယ္ျခင္းတည္းဟူေသာ တူေသာကိစၥရွိေသာ 
မဂ္စိတၱဳပၸါဒ္ကိုလည္းေကာင္း၊
ထိုႏွင့္ မဂၢသစၥာတည္းဟူေသာ ဟိတ္၊ ေဟတြတၳတည္းဟူေသာ ဟိတ္၏အျဖစ္ျဖင့္တူေသာ မဂၢင္ေျခာက္ပါး အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟ ဟူေသာ တူေသာဟိတ္ရွိေသာ စိတၱဳပၸါဒ္ကိုလည္းေကာင္း၊
ထိုႏွင့္ အရဟတၱမဂ္တည္းဟူေသာ တူေသာအက်ိဳးရွိေသာ မဂ္စိတၱဳပၸါဒ္ကိုလည္းေကာင္း၊
ထိုႏွင့္ နိဗၺာန္တည္းဟူေသာ တူေသာအာ႐ုံရွိေသာ စိတၱဳပၸါဒ္ကိုလည္းေကာင္း၊
ထိုႏွင့္ မဂ္ဇာတ္အားျဖင့္တူေသာ မဂၢင္ေျခာက္ပါး ,ကုသိုလ္ဇာတ္အားျဖင့္တူေသာ
မဂ္စိတၱဳပၸါဒ္, ေလာကုတၱရာအားျဖင့္တူေသာ ေလာကုတၱရာတရား ကိုးပါးကိုလည္းေကာင္း၊
ထိုႏွင့္ ဂုဏဝိသိ႒အားျဖင့္တူေသာ သီလစေသာဂုဏ္ကိုလည္းေကာင္း၊
ထိုႏွင့္ ပဇာဟနကိရိယာအားျဖင့္တူေသာ ဒသဖလ စတုေဝသာရဇၨစေသာ
ဉာဏ္ေတာ္ကိုလည္းေကာင္း၊
ထိုႏွင့္ ပရမတၳဓမၼျဒပ္အားျဖင့္တူေသာ အစိတ္စိတ္ေသာ ပရမတၳဓမၼျဒပ္ကိုလည္းေကာင္း
ထိုႏွင့္ မဂ္ဟူေသာ အမည္အားျဖင့္တူေသာ မဂၢင္ေျခာက္ပါးကိုယူအပ္၏။
                    ဤသို႔လွ်င္ သုတ္၌ဘာေသာတရားႏွင့္ ဧကလကၡဏစေသာအားျဖင့္တူေသာ မေဟာအပ္ေသာတရားတို႔ကိုလည္း
မွတ္ေၾကာင္းျဖစ္ေသာ ဟာရျဖစ္ေသာေၾကာင့္ လကၡဏဟာရမည္၏။
               ပရိယတၱိသာသနဟိတ,ေစတိယဂၤဏ,အစိုးရဓမၼာစရိယ
                 ဓမၼဘာဏကေက်ာင္း ပဓာနနာယကဆရာေတာ္
                             မစိုးရိမ္တိုက္သစ္ ၊ မႏၲေလးၿမိဳ႕
                                            ပို႔ခ်သည္
                 အမွားမ်ားရွိခ့ဲရင္ ေရးသားသူ ဘုရားတပည့္ေတာ္၏   
                      သတိခြ်တ္ယြင္းျခင္းေၾကာင့္သာ ျဖစ္ပါသည္ 
                                အမွားမ်ားေတြ႕ခ့ဲရင္လည္း  
                                  သည္းခံခြင့္လႊတ္ေတာ္မူပါ



                                       ================ 

No comments:

Post a Comment

winnaing007.mm@gmail.com