(က)။ သာတၳံ သဗ်ၪၨနႏၲိ ဧဝမာဒီသု ပန ယသၼာ ဣမံ ဓမၼံ ေဒေသေႏၲာ
သာသနျဗဟၼစရိယံ မဂၢျဗဟၼစရိယၪၥ ပကာေသတိ။
( ခ )။ နာနာနေယဟိ ဒီေပတိ။
( ဂ )။ တၪၥ ယထာနု႐ူပံ အတၳသမၸတၱိယာ သာတၳံ, ဗ်ၪၨနသမၸတၱိယာ သဗ်ၪၨနံ။ (ဃ)။ သကၤာသနပကာသန-ဝိဝရဏ-ဝိဘဇန-ဥတၱာနီကရဏ-ပညတၱိ-
အတၳပဒသမာေယာဂေတာ သာတၳံ, အကၡရပဒ-
ဗ်ၪၨနာကာရနိ႐ုတၱိနိေဒၵသသမၸတၱိယာ သဗ်ၪၨနံ။
( ပါရာဇိကဏ္႒ ၁။ ၉၉ )
နံပါတ္ ( ၁ )
(က) သာသနျဗဟၼစရိယဥၥ၊ သုံးပါးေသာ သိကၡာတည္းဟူေသာ သာသနာေတာ္ဟု
ဆိုအပ္ေသာ ျမတ္ေသာအက်င့္ကိုလည္းေကာင္း ( သိကၡာတၱယျဗဟၼစရိယ )။
( ဝါ ) အလုံးစုံေသာအစဥ္ျဖစ္ေသာ တရားတည္းဟူေသာ သာသနာေတာ္ဟု
ဆိုအပ္ေသာ ျမတ္ေသာအက်င့္ကိုလည္းေကာင္း ( တႏၲိဓမၼျဗဟၼစရိယ )။
မဂၢျဗဟၼစရိယဥၥ၊ ျမတ္ေသာရွစ္ပါးကုန္ေသာ အဂၤါတို႔ရွိေသာ မဂ္ဟုဆိုအပ္ေသာ
ျမတ္ေသာအက်င့္ကိုလည္းေကာင္း။ ပကာေသတိ၊ အထူးထူးေသာနည္းတို႔ျဖင့္
ထင္ရွားေစ၏။ ( သဒၵတၳ ) အထူးထူးေသာနည္းတို႔ျဖင့္ ထင္ရွားျပ၏။ ( အဓိပၸါယတၳ )
( ခ ) နာနာနေယဟိ၊ သီဟဝိဂၢဠွီတစေသာ ေဒသနာဟာရစေသာ မုခ်ဥပစာရစေသာ ပတၳာနစေသာ အထူးထူးေသာနည္းတို႔ျဖင့္ ။ဒီေပတိ၊ ျပေတာ္မူ၏။ ( ဂဏ္သစ္ ၂။ ၆၉ )
( ဂ ) စ၊ အက်ယ္ကိုဆိုဦးအ့ံ ( မအူသ် ) ဝါ၊ ဆက္ ( ဂဏၭိသစ္ ) တံျဗဟၼစရိယံ၊
သည္။ ယထာႏု႐ူပံ ၊ ေလ်ာ္ေသာအေလ်ာက္။ ( သဒၵတၳ ) ဝါ - ထိုက္သည့္အား
ေလ်ာ္စြာ ။ အတၳသမၸတၱိယာ၊ အနက္၏ျပည့္စုံျခင္းေၾကာင့္ ။ သာတၳံ၊မည္၏။
ဗ်ဥၨနသမၸတၱိယာ၊ သိထိလ ဓနိတစေသာ ဆယ္ပါးေသာသဒၵါႏွင့္ျပည့္စုံျခင္းေၾကာင့္
သဗ်ဥၨနံ ၊မည္၏။
နံပါတ္ ( ၂ )
(က) အႏုသေႏၶက်မ္းတက္
ဤသို႔ ေသာ ဓမၼံ ေဒေသတိစေသာ အထက္ပါဝါက်တို႔ျဖင့္ ေသာဓမၼံေဒေသတိစေသာ ပုဒ္တို႔၏ ပဒဝိဘာဂ ပဒေယာဇနာက္ို ျပဆိုေတာ္မူၿပီး၍၊
ယခုအခါ၌ ေသာ ဓမၼံ ေဒေသတိ ။ ျဗဟၼစရိယံ ပကာေသတိ ဟူေသာ ပါဠိေတာ္ႏွစ္ဝါက်၏ အဆက္အစပ္ အႏုသေႏၶ သမၺႏၶ သမုဒါယတၳကို ျပလို၍
( က )ဝါက်ကို မိန္႔။
တနည္းကား။ ။ ဣဒါနိ အာဒိကလ်ာဏာဒိပနၸကာရေမဝ ဓမၼံ ေဒေသေႏၲာ ဘဂဝါ ေသာတူနံ ယံ သာသနျဗဟၼစရိယံ မဂၢျဗဟၼစရိယၪၥ ပကာေသတိ, တပၸကာသကႆ ျဗဟၼစရိယပဒႆ သာတၳႏၲိအာဒီနိ ပဒါနိ ဝိေသသနဘာေဝန ဝုတၱာနိ, န ဓမၼပဒႆာတိ ဒႆနမုေခန နာနပၸကာရေတာ အတၳံ ဝိဝရိတုကာေမာ သာတၳံ သဗ်ၪၨနႏၲိ ဧဝမာဒီသု ပနာတိအာဒိမာဟ။ ( ဝိမတိဋီကာ ၁။ ၆၄ )
ဤ ဝိမတိဋီကာအလို သာတၳံ သဗ်ဥၨနံေကဝလပရိပုဏၰံ ပရိသုဒၶံ ဤေလးပုဒ္သည္
ျဗဟၼစရိယံ ပကာေသတိ၌ ျဗဟၼစရိယံပုဒ္၏ ဝိေသသနအားျဖင့္ ဆိုထားျခင္းျဖစ္သည္ ေသာဓမၼံ ေဒေသတိ၌ ဓမၼံပုဒ္၏ ဝေသသနပုဒ္မ်ား မဟုတ္ၾက
ဤအနက္အဓိပၸါယ္ကို ျပဆိုျခင္းကို ပဓာနထား၍ အထူးထူးေသာ အျခင္းအရာအား
ျဖင့္ အနက္ကိုဖြင့္ျပလိုေသာေၾကာင့္ သာတၳံ သဗ်ဥၨနံ ဧဝမာဒီသု စေသာဝါက်ကို မိန္႔ဟု ဆိုလိုရင္း ျဖစ္သည္။ ........ဤက့ဲသို႔ ဝိမတိဋီကာ ဆိုထားရျခင္းသည္ကား
သီလကၡံအ႒ကထာႏွင့္ ဖြင့္ဆိုပုံမတူသည္ကို သတိျပဳရန္ျဖစ္သည္။
ျဗဟၼစရိယံ ပကာေသတီတိ ေသာ ဓမၼံ ေဒေသတိ အာဒိကလ်ာဏံ…ေပ… ပရိသုဒၶံ။ ဧဝံ ေဒေသေႏၲာ စ သိကၡတၱယသဂၤဟိတံ သကလသာသနံ ျဗဟၼစရိယံ ပကာေသတီတိ ဧဝေမတၳ အေတၳာ ဒ႒ေဗၺာ။ ( သီ႒ ၁၆၁-၁၆၂ ) ဟု ဖြင့္ဆိုထားသညိ။ ယင္းအလို အာဒိကလ်ာနံ သဗ်ဥၨနံ ေကဝလပရိပုဏၰံ ပရိသုဒၶံ
ဤပုဒ္မ်ားသည္ ေသာဓမၼံ ေဒေသတိ၌ ဓမၼံပုဒ္၏ ဝိေသသနမ်ားျဖစ္ၾကသည္။
က်မ္းျပဳဆရာ အရွင္ဗုဒၶေဃာသ တစ္ပါးတည္းက ႏွစ္မ်ိဳးဖြင့္ထားရျခင္း
သည္ သီလကၡံအ႒ကထာကား သုတၱႏၲိကဂိုဏ္းအလိုျဖင့္ ဖြင့္ဖြင့္ျပသည္
ဤပါရာဇိကဏ္အ႒ကထာကား ဝိနယဓရဂိုဏ္းအလိုဖြင့္ျပသည္ဟု အဓိပၸါယ္ ယူဆ
ရမည္။
( ခ ) အႏုသေႏၶတက္ ။
(က)ျဖင့္ ေသာဓမၼံ ေဒေသတိ ျဗဟၼစရိယံ ပကာေသတိ ပါဠိေတာ္ႏွစ္ရပ္တို႔၏ အႏုသေႏၶသမၺႏၶ သမုဒါယတၳကို ျပဆိုၿပီး၍။
ယခုအခါ၌ ပကာေသတိဝယ္ ပ-ဥပသာရအနက္ ကာသဓာတ္၏ အနက္တို႔ကို
ဆက္၍ျပလိုေသာ ( ဝါ ) ေပၚလႊင္ထင္ရွားေအာင္ျပလိုေသာ အ႒ကထာဆရာသည္
( ခ ) မိန္႔ ။
( ဂ ) အာေဘာဂယုတၱေစာဒနာ
ဆရာ ဆရာသည္ ( က+ခ ) ဝါက်တို႔ျဖင့္ ေသာ ဓမၼံ ေဒေသတိ၊ ျဗဟၼစရိယံ ပကာေသတိ ပါဠိေတာ္ႏွစ္ရပ္တို႔၏ အႏုသေႏၶသမၺႏၶ သမုဒါယတၳကို ျပဆိုေတာ္မူ၏။
ထိုသို႔ဆိုေခ်ေသာ္ သာတၳံ သဗ်ဥၨနံ စေသာ အစိတ္စိတ္ေသာပုဒ္တို႔၏
အနက္ကို ထင္ရွားေအာင္ ဆရာမျပဆိုၿပီေလာ။
သာတၳံ သဗ်ဥၨနံ စေသာ အစိတ္စိတ္ေသာပုဒ္တို႔၏ အနက္ကို အဘယ္သို႔မွတ္ရပါမည္နည္း။
သာတၳံ သဗ်ဥၨနံ စေသာ အစိတ္စိတ္ေသာပုဒ္တို႔၏ အနက္ကို အထူးထူး
ေသာ နည္းတို႔ျဖင့္ ထင္ရွားေအာင္ ဆရာမျပဆိုေခ်ေသာ္ ဆရာ့အား သေခၤပ ဝိတၳာရဆန္႔ေသာ ဝိေရဓိေဒါသသင့္ေရာက္ရာ၏ ဤသို႔ ေစာဒနာဖြယ္ရွိေသာေၾကာင့္ ( ဂ ) ဝါက်ကိုမိ္န႔္ ။
မွတ္ခ်က္ ။ ။ မအူသ်၌ သာတၳံ အစရွိကုန္ ပုဒ္တို႔၏ အနက္ကိုျပလို၍
တဥၥ အစမိန္႔ဟူ၍လည္းေကာင္း နာနာနေယဟိကို ခ်ဲ႕လို၍ တဥၥ အစမိန္႔ဟူလည္းေကာင္း က်မ္းတက္ျပထားသည္။
(ဃ) အႏုသေႏၶတက္
ဤသို႔ ( ဂ ) ျဖင့္ ထိုက္သည့္အားေလ်ာ္စြာ အတၳသမၸတၱိေၾကာင့္ သာတၳ၊
ဗ်ဥၨနသမၸတၱိေၾကာင့္ သဗ်ဥၨနမည္၏ဟု သတၳံသဗ်ဥၨနပုဒ္တို႔၏ အနက္ကိုဖြင့္ျပၿပီ၍။
ယခုအခါ၌ ေနတၱိနည္းအားျဖင့္လည္း သာတၳံသဗ်ဥၨနပုဒ္တို႔၏အနက္ကိုျပျခင္းငွာ
(ဃ)ကိုမိန္႔။
ဣဒါနိ ေနတၱိပၸကရဏနေယနာပိ (ေနတၱိ ၄ ဒြါဒသပဒ) အတၳံ ဒေႆတုံ သကၤာသနာတိအာဒိ ဝုတၱံ။ ( ဝိမတိဋီကာ ၁။ ၆၅ )
နံပါတ္ ( ၃ )
(က) သည္ ေသာ ဓမၼံ ေဒေသတိ၊ ျဗဟၼစရိယံ ပကာေသတိ ပါဠိေတာ္ႏွစ္ရပ္ကို
ဆက္စပ္၍ျပေသာေၾကာင့္ အႏုသေႏၶသမၺႏၶသမုဒါယတၳဝါက်။
( ခ ) သည္ ပကာေသတိ၌ ပ-ဥပသာရ ကာသဓာတ္တို႔၏ အနက္တို႔ကို ဆက္၍
ျပေသာေၾကာင့္ ဝါက်ာရမ႓ဝါက် ( တနည္း ) ေပၚလြင္ထင္ရွားေအာင္ ျပေသာေၾကာင့္
ဝိတၳာရဝါက်။
( ဂ+ဃ ) တို႔သည္ အဝယဝတၳကို ျပေသာေၾကာင့္ အဝယဝတၳဝါက်။ ( တနည္း )
နာနာနေယဟိကို ခ်ဲ၍ျပေသာေၾကာင့္ ဝိတၳာရဝါက်။
(ဃ) သည္ ေနတၱိပါဠိေတာ္လာ နည္းအားျဖင့္အနက္ကို ဖြင့္ျပေသာေၾကာင့္
ပကၡႏၲရဝါက် ။( တနည္း ) ဝါက်ာရမ႓ဝါက်။
စာစပ္။ ။ တဥၥ၌ တံ-ကို သည္ဟုေပးက သာတၳံ သဗ်ဥၨန၌ ကတၱား+ကတၱီ စပ္။
ကို-ဟုေပးက ဝုစၥတိ၌ ကမၼ+ကမၼီ စပ္။
ယထာႏု႐ူပံ အဓိပၸါယ္
ယထာနု႐ူပႏၲိ ယထာရဟံ။ သိကၡတၱယသဂၤဟိတၪႇိ သာသနျဗဟၼစရိယံ မဂၢျဗဟၼစရိယၪၥ အတၳသမၸတၱိယာ သမၸႏၷတၳတာယ, ဥပ႐ူပရိ အဓိဂႏၲဗၺဝိေသသသခၤါတအတၳသမၸတၱိယာ စ သဟ အေတၳန ပေယာဇေနန ဝတၱတီတိ သာတၳေမဝ, န တု သဗ်ၪၨနံ, တႏၲိဓမၼသခၤါတံ သာသနျဗဟၼစရိယံ ယထာဝုေတၱန အေတၳန သာတၳံ သဗ်ၪၨနၪၥ။ ( ဝိမတိဋီကာ ၁။ ၆၄ )
......ျဗဟၼစရိယ အရ၌ပါဝင္ေသာ တႏၲိဓမၼသာသနၼျဗဟၼစရိယ၊ သိကၡတၱယ-
သာသနျဗဟၼစရိယ၊ မဂၢျဗဟၼစရိယတို႔တြင္ သိကၡတၱယသဂၤဟိတ
သာသနျဗဟၼစရိယ၊ မဂၢျဗဟၼစရိယ ႏွစ္ပါးသည္ သာတၳသာျဖစ္သည္ သဗ်ဥၨနမျဖစ္။
ပါဠိေတာ္ဓမၼဟူေသာ တႏၲိဓမၼသာသနျဗဟၼစရိယသည္ သာတၳ သဗ်ဥၨနႏွစ္ပါးစုံ၌
ျဖစ္သည္။ အထက္ပါအတိုင္း ထိုက္သည့္အားေလ်ာ္စြာ ယထာလာဘနည္းျဖင့္
ယူရမည္ဟု သိေစလို၍ ယထာႏု႐ူပံဟု မိန္႔သည္။
နံပါတ္ ( ၄ )
အရီယေတ ဉာယေတတိ အေတၳာ ( အရ+ထ )
သဟ အေတၳန ယံ ဝတၱတီတိ သာတၳံ ( သဟ၊အတၳ၊ ယ-အညပုဒ္ )
ယံ-အၾကင္ျဗဟၼစရိယသည္။ အေတၳန-အနက္အက်ိဳးႏွင့္။ ဝတၱတိ-ျဖစ္တတ္၏။
ဣတိ-တသၼာ ၊ထို႔ေၾကာင့္။ သာတၳံ ၊ သာတၳမည္၏။
သဟ အေတၳန ယံ ဝတၱတိကား သဟပုဗၺပဒ ပထမာဗဟုဗၺီဟိ သမာသ္ဝ္ၿဂိဳဟ္။
သာတၳံကား သဟပုဗၺပဒ ပထမာဗဟုဗၺီဟိ သမာသ္ပုဒ္ သဟပုဒ္ အတၳပုဒ္ ယ-အညပုဒ္
သဟအတၳဟူေသာ ဗဟုဗၺီဟိသမာသ္ပုဒ္လုံးအရကား အနက္အက်ိဳးႏွင့္ျပည့္စုံျခင္း
အတၳသမၸတၱိေဘာဂုဏ္သည္ မုခ်အားျဖင့္ရ၏။
ထို၏ ယ-အညပုဒ္အရျဖစ္ေသာျဗဟၼစရိယႏွင့္ ဂုဏ္+ဂုေဏးအျဖစ္ျဖင့္ စပ္ျခင္း
သမၺန္သည္ ဌာႏူပစာရအားျဖင့္ ရ၏။
ယ-အညပုဒ္အရကား ထိုမုခ် ဌာႏူပစာရတို႔ျဖင့္ မွတ္အပ္ေသာ ျဗဟၼစရိယ ရ၏။
( တနည္း )တႏၲိဓမၼသာသနျဗဟၼစရိယ သိကၡတၱယသာသနျဗဟၼစရိယတို႔ ရ၏။
ထိုသို႔ပင္ရျငားေသာ္လည္း ဤပုဒ္သည္ ဝိေသသနပုဒ္ျဖစ္၍ ဝိေသသနပုဒ္တို႔၏သေဘာသည္ ဂုဏ္ကိုသာလွ်င္ ပဓာနအားျဖင့္ ေဟာၿမဲျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ( ရၿမဲျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ) ဆိုအပ္ခ့ဲၿပီးေသာ ဝိေသသနေဘာဂုဏ္သည္သာလွ်င္ ( အႏၲတၳသည္သာလွ်င္ ) ပဓာနအားျဖင့္ရ၏။
သဗ်ဥၨန နည္းတူဆို၍ ဉာသ္ေကက္ပါေလ။
နံပါတ္ ( ၅ )
ပထမံ ကာသနံ ပကာသနံ
ဝိဝရီယတီတိ ဝိဝရဏံ
ဝိဘဇီယတီတိ ဝိဘဇနံ
ဥတၱာနိႎကရီယတီတိ ဥတၱာနီကရဏံ
ဉာယတီတိ ဉတၱိ ၊ ပကာေရန ဉတၱိ ပညတၱိ။
( ပိဋကတၱယမၸိ ပတြာ ) နကၡရႏၲိ န ခီယ်ႏၲီတိ အကၡရာ ။
နိ႐ုတၱိက ဣတၳိလိင္ ( နီပုဗၺ စဝဓာတ္ တိပစၥည္း )
ရကာရဂမဝိသေယ နိပုဗၺေႆ ဝစႆ ဝႆ ဥကာရာေဒေသာ သိေဒၶါ နိ႐ုတၱိ။ ( နီတိဓာတု ၃၁ )
နံပါတ္ ( ၆ )
(က) ျဖင့္ ဓမၼေဒသနာႏွင့္ ျဗဟၼစရိယပကာသနတို႔သည္ အနက္သဒၵါထူးေသာ္လည္း
အဓိပၸါယ္အားျဖင့္ တူသည္ကိုလည္းေကာင္း ( ဘာဝတၳ )
သာတၳံ စေသာပုဒါသည္ ေသာ ဓမၼံ ေဒေသတိပုဒ္၏ ဝိေသသနပုဒ္မဟုတ္
ျဗဟၼစရိယံ ပကာေသတိပုဒ္၏ ဝိေသသနပုဒ္ျဖစ္သည္ကိုလည္းေကာင္း
( ဘာဝတၳ )
ျဗဟၼစရိယံ ပကာေသတိ၌ ျဗဟၼစရိယအရ သာသနျဗဟၼစရိယ၊ မဂၢျဗဟၼစရိယ
ကိုယူ ( သ႐ုပ္ၾကား )
( ခ ) နာနာနေယဟိျဖင့္ ပကာေသတိ၌ ပ-ကာသဓာတ္။ ပ-ဥပသာရ၏ အာဒိကမၼ
စေသာ အနက္တို႔ကိုမေဟာ ဤေနရာ၌ ပကာရအနက္ကို ေဟာသည္၏
အျဖစ္ကိုလည္းေကာင္း ( ဥပသဂၢလိဂၤတၳ )
ပ-ဥပသာရေႏွာင္ တတိယာဝိဘတ္ေက်ေနသည္ကိုလည္းေကာင္း ( ဝိဘတၱိပဒ )
ဒီေပတိျဖင့္ ကာသ-ကာသုဓာတ္သည္ ဒိတၱိအနက္ေဟာသည္၏ အျဖစ္ကိုသိေစပါသည္ ( ဓာတြတၳ )
( ဂ ) တံျဖင့္ လြန္ၿပီးေသာ ျဗဟၼစရိယကို စြဲယူသုံးသပ္ေသာ ပကၠႏၲဝိသယ တ-အျဖစိကို သိေစ ( ဘာဝတၳ )
အတၳသမၸတၱိျဖင့္ သာတၳံ-က သဟပုဒ္ အတၳပုဒ္ ယ-အညပုဒ္ သာတၳံ၌ သ-သည္
သႏၲ သမာန စေသာပုဒ္တို႔၏ ကာရိယ သ-မဟုတ္ သဟသဒၵါ၏ကာရီယ သ-အျဖစ္ကိုလည္းေကာင္း ( နိပါတလိဂၤတၳ ) ယင္းသည္ သဟတၳကိုမေဟာ သမၸတၱိအနက္ေဟာသည္ကိုလည္းေကာင္း ( နိပါတလိဂၤတၳ )
သာတၳံကို သဟ အေတၳန ယံ ဝတၱတီတိ သာတၳံဟု သဟပုဗၺပဒပဌမာဗဟုဗၺီဟိသမာသ္ ဝစနတၳျပဳ ( အဘိဓာနတၳ )
ယင္းသည္ တုလ်အနက္ေဟာ ( သမာသလိဂၤပဒတၳ - အဘိဓာနတၳ )
ယထာရဟံျဖင့္ သိကၡတၱယသဂၤဟိတ
သာသနျဗဟၼစရိယ၊ မဂၢျဗဟၼစရိယ ႏွစ္ပါးသည္ သာတၳသာျဖစ္သည္ သဗ်ဥၨနမျဖစ္။
ပါဠိေတာ္ဓမၼဟူေသာ တႏၲိဓမၼသာသနျဗဟၼစရိယသည္ သာတၳ သဗ်ဥၨနႏွစ္ပါးစုံ၌
ျဖစ္၏ ဤသို႔ထိုက္သည့္အားေလ်ာ္စြာ ယူရမည္၏အျဖစ္ကိုသိ ( ဘာဝတၳ )
နံပါတ္ ( ၇ )
သာတၳံ / သတၳံ
သကာရႆ သရေလာေပ ကေတ ကြစိ အႏၲအတၳသဒၵါနံ အကာေရာ ဒီဃံ ပေပၸါတိ။ ( နိ႐ုတၱိသုတၱ ၁၇ ) အရ သာတၳံကား သဟပုဒ္ အတၳပုဒ္ ယအညပုဒ္
သဟကို သ-ျပဳ၊ သ၏ အစိပ္ အ-ကို ေခ်ၿပီးသည္ရွိေသာ္ ေနာက္ အတၳမွ အ-ကို အာ -ဒီဃျပဳ၍ သ-အာသို႔ ကပ္ သာတၳကားၿပီး၏ ဤသို သဒၵယုတၱိကို ေထာက္၍
ဒီဃျဖင့္ရွိေသာသာတၳသာ သင့္ပါသည္။
နံပါတ္ ( ၈ )
( ဂ ) ျဗဟၼစရိယ၌ ယထာလာဘနည္း ယထာႏု႐ူပံအဓိပၸါယ္ကို ျပန္ၾကည့္၍ တင္ပါေလ။
နံပါတ္ (၁၀)
ၾသတရဏဟာရ
(က) မဂၢျဗဟၼစရိယဥၥ၌ မဂၢျဗဟၼစရိယအရ မဂၢင္ရွစ္ပါးႏွင့္တကြ မဂ္စိတၱဳပၸါဒ္
တကြျဖစ္ဖက္႐ုပ္တရားတို႔ကိုယူ။
ထိုတြင္ မဂ္စိတၱဳပၸါဒ္ႏွင့္အတူဥပါဒ္ေသာ ႐ုပ္သည္ ႐ူပကၡႏၶာ။
မဂ္စိတၱဳပၸါဒ္၌ ေဝဒနာသည္ ေဝဒနကၡႏၶာ။
သညာသည္ သညာကၡႏၶာ။
မဂ္စိတ္သည္ ဝိညာနကၡႏၶာ။
ႂကြင္းေသာ ေစတသိက္ ဆတၱႎသသည္ သခၤါရကၡႏၶာ။
___________________
( ဝါ ) အရဟတၱဖိုလ္စိတၱဳပၸါဒ္၌ မဂၢင္ (၇) ပါး
ထိုတြင္ သမၼာဝါစာ,သမၼကမၼႏၲ,သမၼာအာဇီဝသည္ သီလကၡႏၶ။
သမၼာဝါယမ,သမၼာသတိ,သမၼာသမာဓိသည္ သမာဓိခႏၶ။
သမၼာဒိ႒ိသည္ ပညာကၡႏၶ။
မဂ္စိတၱဳပၸါဒ္သည္ ဝိမုတၱိခႏၶ။
ထိုကိုအာ႐ုံျပဳ၍ျဖစ္ေသာ ပစၥဝကၡဏဉာဏ္သည္ ဝိမုတၱိဉာဏဒႆနကၡႏၶ။
ဤသို႔ ခႏၶာအားျဖင့္ထည့္သြင္းျခင္းသည္ ခေႏၶာတရဏဟာရမည္၏။
ပရိယတၱိသာသနဟိတ,ေစတိယဂၤဏ,အစိုးရဓမၼာစရိယ
ဓမၼဘာဏကေက်ာင္း ပဓာနနာယကဆရာေတာ္
မစိုးရိမ္တိုက္သစ္ ၊ မႏၲေလးၿမိဳ႕
ပို႔ခ်သည္
အမွားမ်ားရွိခ့ဲရင္ ေရးသားသူ ဘုရားတပည့္ေတာ္၏
သတိခြ်တ္ယြင္းျခင္းေၾကာင့္သာ ျဖစ္ပါသည္
အမွားမ်ားေတြ႕ခ့ဲရင္လည္း
သည္းခံခြင့္လႊတ္ေတာ္မူပါ
================
No comments:
Post a Comment
winnaing007.mm@gmail.com