Sunday, July 12, 2015

အ႒သာလိဏီ နံပါတ္ ( ၁၀ )

                        ( ၁ )။ သဟဇာတမ်ိဳး သေကၤတအခ်ဳပ္မွတ္ဖြယ္
         ပစၥည္းပစၥဳယုပၸန္တရားတို႔ အရတူသေဘာမ်ိဳးရွိလွ်င္ သဟဇာတမ်ိဳးၿပိဳင္ရမည္
သဟဇာတမ်ိဳးၿပိဳင္ခ့ဲေသာ္ သဟဇာတ , နိႆယ, အတၳိ, အဝိဂတ =သဟႀကီး
ေလးပစၥည္း ဧကန္ရသည္။
         သဟလတ္ေလးမ်ိဳးတို႔တြင္ ပစၥည္းတရားက-နာမ္ ပစၥဳယုပၸန္တရားက-နာမ္
ျဖစ္ခ့ဲလွ်င္ အညမညပစၥည္းႏွင့္ သမၼယုတၱပစၥည္း ရသည္ ( ၿပိဳင္ႏိုင္သည္)
ပစၥည္းတရားက-႐ုပ္ ပစၥဳယုပၸန္တရားကလည္း ႐ုပ္တရားျဖစ္ခ့ဲေသာ္
 အညမညရသည္ ( ၿပိဳင္ႏိုင္သည္)။ ပစၥည္းတရားက နာမ္ ပစၥဳယုပၸန္တရားက
႐ုပ္တရားျဖစ္ခ့ဲလွ်င္ ဝိပၸယုတၱပစၥည္း ရသည္၊ ပစၥည္းတရားက နာမ္ ပစၥဳယုပၸန္တရားက နာမ္႐ုပ္ျဖစ္ခ့ဲၿပီး ( ပစၥည္းတရားဘက္၌ ဝိပါတ္ပါလွ်င္ ) ဝိပါက
ပစၥည္း ရသည္။
          နိယံ။   ။ နာမ္ခ်င္း ေျခာက္ပါး နာမ္+႐ုပ္ ငါး နမ္က နာမ္႐ုပ္ ေလး။

 ပစၥည္းတရား   /  ပစၥဳယုပၸန္တရား
နာမ္                          နာမ္               = အညမည+သမၸယုတၱ
႐ုပ္                            ႐ုပ္                 = အညမည
နာမ္                          ႐ုပ္                 = ဝိပၸယုတၱ
နာမ္                   နာမ္+႐ုပ္( ဝိပါတ္ပါ ) = ဝိပါက
         
         သဟငယ္ကိုကား မိမိၿပိဳင္ထားေသာ အရေကာက္ ပစၥည္းတရားတို႔ကို
ေဟတုအစရွိေသာ သဟငယ္ ခုႏွစ္ပါးတို႔၏ အဓိကတရားကိုယ္ ပစၥည္းတရားႏွင့္
တိုက္ဆိုင္၍ ေရတြက္ရမည္။

                         ( ၂ ) အာရမၼဏမ်ိဳးသေကၤတ အခ်ဳပ္
         ပစၥည္း ပစၥဳယုပၸန္တရားတို႔ အာ႐ုံအာရမၼဏိက သေဘာမ်ိဳးရွိလွ်င္ အာရမၼဏ
မ်ိဳးၿပိဳင္ရမည္ ။ ထိုသို႔ၿပိဳင္ရာ၌ 
         - ေခါင္းေဆာင္ အာရမၼဏ ပစၥည္း ပုံေသရသည္။
         - ပစၥည္းတရားဘက္၌ နိဖၹႏၷ႐ုပ္ အ႒ရသ - ပစၥဳယုပၸန္တရားဘက္၌ ေလာဘမူ ျဖစ္ခ့ဲေသာ္ = အဓိပတိ, ဥပနိႆယ, ပုေရဇာတ, အတၳိ, အဝိဂတ 
ေပါင္း ငါးပစၥယသတၱိ ယထာရဟရႏိုင္သည္။
          - ပစၥည္းတရားဘက္၌ နိဖၹႏၷ႐ုပ္ အ႒ရသ - ပစၥဳယုပၸန္တရားဘက္၌ ေလာဘမူမွတပါး ကာမစိတ္-၄၆ခု ဒိဗၺစကၡဳ ဒိဗၺေသာတ အဘိဉာဥ္ျဖစ္အ့ံ
ပုေရဇာတ, အတၳိ, အဝိဂတ ( အာရမၼဏ ) ေပါင္းေလးပစၥယ သတၱိၿပိဳင္ရမည္။
           - ပစၥဳယုပၸန္တရားဘက္၌ ေလာဘမူစိတ္ ရွစ္ပါး + မဟာကုသိုလ္စိတ္ ရွစ္ပါး + မဟာႀကိယာ ဉာဏသမၸယုတ္စိတ္ေလးပါး + ေလာကုတၱရာစိတ္ ရွစ္ပါး
တမ်ိဳးမ်ိဳးပါခ့ဲေသာ္ အဓိပတိ+ဥပနိႆယ ( အာရမၼဏ ) ေပါင္း သုံးပစၥယ
သတၱိ ၿပိဳင္ရနည္။
            - ပစၥည္းတရားဘက္၌ ဟဒယဝတၳဳပါခ့ဲလွ်င္ နိႆယ+ ဝိပၸယုတၱ ယထာရဟ ရႏိုင္သည္။
              မွတ္ခ်က္ ။   ။ အဓိပတိ, ဥပနိႆယ, ပုေရဇာတ, အတၳိ, အဝိဂတ 
တို႔၏ အတြင္း၌ မဝင္ေသာ အာရမၼဏမ်ိဳးျဖစ္ခ့ဲေသာ္ အာရမၼဏတစ္ပစၥည္းသာ မွတ္ပါ။

                               ( ၃ ) အနႏၲရမ်ိဳးသေကၤတ အခ်ဳပ္
         ဝီထိစဥ္အတြင္း ေရွေနာက္စိတၱဳပၸါဒ္မျခားဘဲ ပစၥည္း ပစၥဳယုပၸန္တရား
တို႔ျဖစ္ခ့ဲေသာ္ အနႏၲရမ်ိဳးၿပိဳင္ရမည္ ၊ ထိုသို႔ၿပိဳင္ရာ၌ ေရွေနာက္ စိတၱဳပၸါဒ္မျခားဘဲ
ပစၥည္း ပစၥဳယုပၸန္ သာမညအားျဖင့္ျဖစ္ခဲ့ေသာ္ အနႏၲရ, သမနႏၲရ, အနႏၲ႐ူပနိႆယ, နတၳိ, ဝိဂတ ပုံေသ ငါးပစၥယ ဧကန္ရသည္။
         ပစၥည္း+ပစၥဳယုပၸန္ တရားတို႔ ေဇာတူျဖစ္ခ့ဲေသာ္ အာေသဝန ထည့္၍ ေျခာက္ပစၥၥည္း ၿပိဳင္ရမည္။
          ပစၥည္းတရားက မဂ္ေလးခုတမိ်ဳးမ်ိဳး - ပစၥဳယုပၸန္တရားက ဖိုလ္ေလးမ်ိဳးတို႔တြင္ တမ်ိဳးမ်ိဳးျဖစ္ခ့ဲေသာ္ အနႏၲရကမၼထည့္၍ ေျခာက္ပစၥယ သတၱိ
ၿပိဳင္ရမည္။
                                  ( ၄ ) နာနကၡနိက ကမၼမ်ိဳးသေကၤတအခ်ဳပ္
         အေၾကာင္း ေလာကီ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ႏွင့္ အက်ိဳးဝိပါတ္ ဘုံဌာနမ်ိဳးကို 
ေတြ႕ရာ၌ နာနကၡနိက ကမၼမ်ိဳးၿပိဳင္ရမည္။ ထိုတြင္ ပစၥည္းတရားဘက္၌ အေၾကာင္း
ကု+အကု ေစတနာ ပစၥဳယုပၸန္တရားဘက္၌ အက်ိဳးဝိပါတ္ နာမကၡႏၶာသာျဖစ္လွ်င္
နာနကၡနိကကမၼ ပကတူပ နိႆယ ထုတ္ရမည္။
         ပစၥဳယုပၸန္ဘက္၌ ကဋတၱာ႐ုပ္ျဖစ္လွ်င္ နာနကၡဏိက ကမၼ ပစၥည္းသာျဖစ္၍ ၿပိဳင္ႏိုင္ေသာ ပစၥယ သတၱိမရွိ။
         မွတ္ခ်က္ ။  ။ ပစၥဳယုပၸန္တရားဘက္၌ ႏွစ္မ်ိဳးစုံေကာက္ရခ့ဲေသာ္ ခဲြျခား၍
ပစၥည္းၿပိဳင္ကာ ပစၥယသတၱိကို ခြဲျခားထုတ္ႏိုင္သည္။ မဂ္ကုသိုလ္သည္ ဖိုလ္ကုသိုလ္အား ကမၼမ်ိဳးမဟုတ္ အနႏၲရမ်ိဳး။

                         ( ၅ ) ဝတၳဳပုေရဇာတမ်ိဳး သေကၤတအခ်ဳပ္
         ပစၥည္းတရားဘက္၌ ပသာဒ႐ုပ္ငါးပါးတို႔တြင္ တပါးပါး ပစၥဳယုပၸန္တရားဘက္၌ ေဒြပဥၥဝိညာဥ္ ( ၁၀ ) ျဖစ္လွ်င္ ဝတၳဳပုေရဇာတမ်ိဳး။
အာရမၼဏ, အနႏၲရ, သဟဇာတမ်ိဳး၌ ထည့္သြင္း၍ မရလွ်င္ ပကတူပဟု မွတ္။
 “  ဦးဂႏၶသာရာလကၤာရ ( ဝိနယဓရ ) ပို႔ခ်ေသာ စာဝါေကာက္ႏုတ္ခ်က္ ”





            



No comments:

Post a Comment

winnaing007.mm@gmail.com